
Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL και η Menon Economics εξέδωσαν πρόσφατα την έκθεσή τους με ονομασία «The Leading Maritime Capitals of the World 2019», η οποία παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019.
Η εξαγωγή των συμπερασμάτων της έρευνας στηρίζεται σε πέντε παραμέτρους όπως είναι η ναυτιλία, η ναυτιλιακή τεχνολογία η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομοθεσία, τα λιμάνια και οι υπηρεσίες logistics της κάθε πόλης καθώς και η ελκυστικότητά της.
Πρώτη στην κατάταξη αναδείχθηκε η Σιγκαπούρη, η οποία κατέγραψε άριστες επιδόσεις στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των υπηρεσιών logistics, καθώς και σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητά της.
Την δεύτερη θέση στην λίστα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου το 2019 κατέλαβε το Αμβούργο, ενώ τρίτο αναδείχθηκε το Ρότερνταμ.
Ακολούθησε το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο με άριστες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης , η Σαγκάη και το Όσλο, το οποίο αναδείχθηκε πρώτο στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Το Τόκιο και το Ντουμπάι κατέλαβαν την όγδοη και ένατη θέση, αντίστοιχα, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε το Μπουσάν.
Στην ενδέκατη θέση βρέθηκε η Αθήνα, η οποία μετά την Σιγκαπούρη έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλίας, με βάση το μέγεθος του εμπορικού στόλου των πλοιοκτητών που έχουν έδρα την Αθήνα αλλά βάσει και του αριθμού των πλοίων που διαχειρίζονται ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν βάση την Αθήνα.
Μέσα στην δεκαπεντάδα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019 συμπεριλήφθηκαν η Ν. Υόρκη, η Κοπεγχάγη, το Χιούστον και η Αμβέρσα.
Αναφορικά με το μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση του DNV GL και της Menon Economics, εκτιμάται ότι την επόμενη πενταετία η Σιγκαπούρη θα παραμείνει στην πρώτη θέση, ενώ στην πεντάδα αναμένεται να συμπεριληφθούν η Σαγκάη και το Ντουμπάι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ