
Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL και η Menon Economics εξέδωσαν πρόσφατα την έκθεσή τους με ονομασία «The Leading Maritime Capitals of the World 2019», η οποία παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019.
Η εξαγωγή των συμπερασμάτων της έρευνας στηρίζεται σε πέντε παραμέτρους όπως είναι η ναυτιλία, η ναυτιλιακή τεχνολογία η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομοθεσία, τα λιμάνια και οι υπηρεσίες logistics της κάθε πόλης καθώς και η ελκυστικότητά της.
Πρώτη στην κατάταξη αναδείχθηκε η Σιγκαπούρη, η οποία κατέγραψε άριστες επιδόσεις στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των υπηρεσιών logistics, καθώς και σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητά της.
Την δεύτερη θέση στην λίστα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου το 2019 κατέλαβε το Αμβούργο, ενώ τρίτο αναδείχθηκε το Ρότερνταμ.
Ακολούθησε το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο με άριστες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης , η Σαγκάη και το Όσλο, το οποίο αναδείχθηκε πρώτο στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Το Τόκιο και το Ντουμπάι κατέλαβαν την όγδοη και ένατη θέση, αντίστοιχα, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε το Μπουσάν.
Στην ενδέκατη θέση βρέθηκε η Αθήνα, η οποία μετά την Σιγκαπούρη έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλίας, με βάση το μέγεθος του εμπορικού στόλου των πλοιοκτητών που έχουν έδρα την Αθήνα αλλά βάσει και του αριθμού των πλοίων που διαχειρίζονται ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν βάση την Αθήνα.
Μέσα στην δεκαπεντάδα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019 συμπεριλήφθηκαν η Ν. Υόρκη, η Κοπεγχάγη, το Χιούστον και η Αμβέρσα.
Αναφορικά με το μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση του DNV GL και της Menon Economics, εκτιμάται ότι την επόμενη πενταετία η Σιγκαπούρη θα παραμείνει στην πρώτη θέση, ενώ στην πεντάδα αναμένεται να συμπεριληφθούν η Σαγκάη και το Ντουμπάι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ