
Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL και η Menon Economics εξέδωσαν πρόσφατα την έκθεσή τους με ονομασία «The Leading Maritime Capitals of the World 2019», η οποία παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019.
Η εξαγωγή των συμπερασμάτων της έρευνας στηρίζεται σε πέντε παραμέτρους όπως είναι η ναυτιλία, η ναυτιλιακή τεχνολογία η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομοθεσία, τα λιμάνια και οι υπηρεσίες logistics της κάθε πόλης καθώς και η ελκυστικότητά της.
Πρώτη στην κατάταξη αναδείχθηκε η Σιγκαπούρη, η οποία κατέγραψε άριστες επιδόσεις στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των υπηρεσιών logistics, καθώς και σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητά της.
Την δεύτερη θέση στην λίστα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου το 2019 κατέλαβε το Αμβούργο, ενώ τρίτο αναδείχθηκε το Ρότερνταμ.
Ακολούθησε το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο με άριστες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης , η Σαγκάη και το Όσλο, το οποίο αναδείχθηκε πρώτο στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Το Τόκιο και το Ντουμπάι κατέλαβαν την όγδοη και ένατη θέση, αντίστοιχα, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε το Μπουσάν.
Στην ενδέκατη θέση βρέθηκε η Αθήνα, η οποία μετά την Σιγκαπούρη έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλίας, με βάση το μέγεθος του εμπορικού στόλου των πλοιοκτητών που έχουν έδρα την Αθήνα αλλά βάσει και του αριθμού των πλοίων που διαχειρίζονται ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν βάση την Αθήνα.
Μέσα στην δεκαπεντάδα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019 συμπεριλήφθηκαν η Ν. Υόρκη, η Κοπεγχάγη, το Χιούστον και η Αμβέρσα.
Αναφορικά με το μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση του DNV GL και της Menon Economics, εκτιμάται ότι την επόμενη πενταετία η Σιγκαπούρη θα παραμείνει στην πρώτη θέση, ενώ στην πεντάδα αναμένεται να συμπεριληφθούν η Σαγκάη και το Ντουμπάι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ