
Η κρουαζιέρα αποτελεί έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα στην Ασία, συμβάλλοντας στην ολοένα και μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη της ηπείρου.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ενώ το 2012 οι επιβάτες κρουαζιέρας στην Ασία ανέρχονταν σε μόλις 775.000, το περασμένο έτος ο αριθμός αυτός άγγιξε τους 4,26 εκατ., σύμφωνα με την Asia Cruise Cooperation.
Προκειμένου να συνεχιστεί η ενίσχυση της αγοράς κρουαζιέρας στην Ασία, πολλές είναι οι χώρες και οι πόλεις, οι οποίες επενδύουν στην ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Χονγκ Κονγκ, όπου μέσω των νέων σιδηροδρομικών γραμμών Guangzhou–Shenzhen–Hong Kong και Hong Kong–Zhuhai–Macao Bridge οι επιβάτες κρουαζιέρας έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν δεκάδες πόλεις.
Επίσης στη Ν. Κορέα και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Incheon αναμένεται να ανοίξει σύντομα ένας τερματικός σταθμός για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων, χωρητικότητας 220.000 τόνων.
Επιπλέον, επενδύσεις για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών πραγματοποιούνται στις Φιλιππίνες, ιδιαίτερα στους λιμένες Salomague, Currimao, Subic Port, ενώ η Αρχή Λιμένων των Φιλιππινών πραγματοποιεί μελέτες για την δημιουργία περισσότερων ports of calls για κρουαζιερόπλοια.
Ανάλογες εργασίες γίνονται επίσης και στην Ταϊβάν με την δημιουργία έως το 2020 ενός σύγχρονου τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο Kaohsiung, το οποίο θα εξυπηρετεί κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας έως και 225.000 τόνων, αλλά και στην κινεζική Σιαμέν όπου καταγράφεται ταχεία ανάπτυξη των υποδομών για την εξυπηρέτηση της αγοράς κρουαζιέρας. Στα μέσα του τρέχοντος έτους αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στην Σιαμέν ένας νέος τερματικός σταθμός, ο οποίος θα υποδέχεται πλοία χωρητικότητας έως και 220.000 τόνων.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ