
Μόλις 9 από τις συνολικά 26 εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων είναι στην ουσία έτοιμες προς λειτουργία, ενώ 3 από τις 26 εγκαταστάσεις μπορούν να ανακυκλώσουν πλοία μεγάλης χωρητικότητας (από Panamax και άνω), σύμφωνα με μελέτη της BIMCO.
Όπως επεσήμανε ο κ. Angus Frew, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO, ο εν λόγω κατάλογος με τα «εγκεκριμένα» διαλυτήρια από την Ε.Ε. αποτελεί μία μορφή προστατευτικής πολιτικής, θέτοντας σε δυσοίωνη θέση, σύμφωνα με τον ίδιο, τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες.
Ο Κανονισμός (EU) 1257/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019 και ορίζει ότι τα πλοία ευρωπαϊκής σημαίας θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης.
Πέραν των εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στην Ε.Ε., στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης μπορούν να ενταχθούν και εγκαταστάσεις εκτός Ε.Ε., οι οποίες όμως θα πρέπει να επιθεωρηθούν πρώτα.
Προς το παρόν στον συγκεκριμένο κατάλογο έχουν ενταχθεί τρεις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ε.Ε., δύο στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.
Από τη μεριά της η BIMCO θεωρεί ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες επιθεωρήσεις σε όλες τις εγκαταστάσεις, εντός και εκτός Ε.Ε., με γνώμονα την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ επισημαίνει ότι ορισμένες ασιατικές εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων έχουν υποβάλει εδώ και δύο χρόνια αίτηση για να ενταχθούν στην εν λόγω λίστα χωρίς καμία ανταπόκριση.
Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την BIMCO, αποτελεί μια μορφή προστατευτισμού, η οποία προωθεί μόνο την ευρωπαϊκή αγορά ανακύκλωσης πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ