
Μόλις 9 από τις συνολικά 26 εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων είναι στην ουσία έτοιμες προς λειτουργία, ενώ 3 από τις 26 εγκαταστάσεις μπορούν να ανακυκλώσουν πλοία μεγάλης χωρητικότητας (από Panamax και άνω), σύμφωνα με μελέτη της BIMCO.
Όπως επεσήμανε ο κ. Angus Frew, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO, ο εν λόγω κατάλογος με τα «εγκεκριμένα» διαλυτήρια από την Ε.Ε. αποτελεί μία μορφή προστατευτικής πολιτικής, θέτοντας σε δυσοίωνη θέση, σύμφωνα με τον ίδιο, τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες.
Ο Κανονισμός (EU) 1257/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019 και ορίζει ότι τα πλοία ευρωπαϊκής σημαίας θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης.
Πέραν των εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στην Ε.Ε., στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης μπορούν να ενταχθούν και εγκαταστάσεις εκτός Ε.Ε., οι οποίες όμως θα πρέπει να επιθεωρηθούν πρώτα.
Προς το παρόν στον συγκεκριμένο κατάλογο έχουν ενταχθεί τρεις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ε.Ε., δύο στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.
Από τη μεριά της η BIMCO θεωρεί ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες επιθεωρήσεις σε όλες τις εγκαταστάσεις, εντός και εκτός Ε.Ε., με γνώμονα την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ επισημαίνει ότι ορισμένες ασιατικές εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων έχουν υποβάλει εδώ και δύο χρόνια αίτηση για να ενταχθούν στην εν λόγω λίστα χωρίς καμία ανταπόκριση.
Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την BIMCO, αποτελεί μια μορφή προστατευτισμού, η οποία προωθεί μόνο την ευρωπαϊκή αγορά ανακύκλωσης πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ