
Ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping στο φιλόδοξο ταξίδι του στην Ευρώπη επεδίωξε και πέτυχε να ενισχύσει τους σινοευρωπαϊκούς δεσμούς οικονομικής συνεργασίας. Υπέγραψε συμφωνία δισεκατομμυρίων με τον Γάλλο Πρόεδρο Macron, ενώ η Ιταλία έγινε η πρώτη χώρα των G7 που συμφώνησε να συμμετάσχει στον κινεζικό Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Κινεζικοί κρατικοί παράγοντες χαρακτηρίζουν το ταξίδι του Κινέζου Προέδρου ως «ιστορικής σημαντικότητας» για την αχανή ασιατική χώρα, καθώς η Κίνα προσδοκά σπουδαία οφέλη με την ουσιαστική είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Aναλυτές παρατηρούν ως ιδιαίτερα σημαντικές τις πολλαπλού ενδιαφέροντος ιταλοκινεζικές συμφωνίες, οι οποίες ξεπερνούν τα 31 δις ευρώ, δεδομένου ότι άλλες χώρες της G7 και όχι μόνο, απέρριψαν το ενδεχόμενο εμβάθυνσης των οικονομικών σχέσεων με την Κίνα. Ο Ιταλός Πρωθυπουργός Giuseppe Conte δεν ενέδωσε στις ισχυρές πιέσεις συμμάχων και εταίρων του, καθιστώντας τη χώρα του ως μια ακόμα πύλη εισόδου της Κίνας σε σημαντικό αριθμό ευρωπαϊκών χωρών οι οποίες δεν βρέχονται από την Μεσόγειο (Αυστρία, Ουγγαρία, Τσεχία). Οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι οι ιταλικές κινήσεις αποτελούν μέρος της στρατηγικής της χώρας για διέξοδο από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «ως ένα βαθμό υποδηλώνει τη θέση της Ιταλίας ως το μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης». Οι συμφωνίες καλύπτουν μεγάλο εύρος συνεργασίας όπως στους κλάδους των τραπεζών, της γεωργίας, φυσικού αερίου, ακόμα και των δορυφόρων.
Η Γαλλία, παρότι δεν εντάσσεται στο κινεζικό σχέδιο Belt and Road Initiative (BRI), υπέγραψε και αυτή εμπορικές συμφωνίες που αγγίζουν τα 63 δις δολάρια, οι οποίες αφορούν μεταξύ πολλών άλλων την παραγγελία 300 Airbus. Να σημειωθεί ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Γάλλος Πρόεδρος Macron, στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ δήλωνε ότι αποτελεί «στρατηγικό λάθος» το να επιτραπεί σε κινεζικές εταιρείες να αποκτήσουν υποδομές σε ευρωπαϊκές χώρες. και Xi, ανέρχονται σε πολλά δισεκατομμύρια δολάρια. Αργότερα, σε tweet του, εξέφραζε την άποψη ότι «Γαλλία και Κίνα δεν είναι στρατηγικοί εχθροί, αλλά μπορούν να γίνουν στενοί συνεργάτες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στους τομείς της ασφάλειας, της εκπαίδευσης, των υποδομών και της ανάπτυξης».
Οι κινήσεις Ιταλίας και Γαλλίας προκάλεσαν τη χλιαρή αντίδραση των ΗΠΑ και Γερμανίας, οι οποίες εξέφρασαν τις ανησυχίες για το γεγονός ότι νομιμοποιείται η στρατηγική του αρπακτικού εκ μέρους της Κίνας. Ο Γερμανός Υπουργός Εξωτερικών Heiko Maas δήλωσε ότι «αν κάποιες χώρες πιστεύουν ότι μπορούν κάνουν έξυπνες δουλειές με τους Kινέζους, θα εκπλαγούν όταν ξυπνήσουν και δουν τους εαυτούς τους απόλυτα εξαρτημένους από αυτούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ