
Την περασμένη εβδομάδα το Council on Ethics του Government Pension Fund Global της Νορβηγίας ανακοίνωσε ότι θα στρέψει την προσοχή του προς τις διαδικασίες ανακύκλωσης πλοίων στα διαλυτήρια της Ινδίας.
Σύμφωνα με το NGO Shipbreaking Platform αυτό μπορεί να αλλάξει τη στρατηγική και κυρίως της χρηματοδότησης αρκετών ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες καταγράφουν «χαμηλές επιδόσεις» στις ανακυκλώσεις των πλοίων τους.
To Council on Ethics του Government Pension Fund Global ελέγχει κατά πόσο οι εταιρείες στις οποίες το fund επενδύει ανταποκρίνονται σε ζητήματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και ηθικής.
Το περασμένο έτος το Government Pension Fund Global διέκοψε τις επενδύσεις τους προς ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Evergreen, καθώς εκτιμάται ότι είχαν πουλήσει πλοία τους σε διαλυτήρια του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, τα οποία δεν τηρούσαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων και προστασίας του περιβάλλοντος.
Επιπλέον, ένα ακόμη νορβηγικό fund, το KLP, έβαλε στην μαύρη λίστα του την Nordic American Tankers (NAT) μετά την πώληση δέκα πλοίων της σε διαλυτήρια της Ν. Ασίας τα οποία δεν τηρούσαν τους βασικούς κανόνες ασφαλείας και υγιεινής.
Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι δύο διαλυτήρια της Ινδίας, το Priya Blue Industries Pvt. Ltd και το Shree Ram Vessel Scrap Pvt. Ltd, τα οποία υπέβαλλαν αίτηση για να συμπεριληφθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων δεν τα κατάφεραν εντέλει, καθώς δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του Κανονισμού Ανακύκλωσης Πλοίων της Ε.Ε.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ