
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,5% τον περασμένο Ιανουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2018, ενώ σημείωσε μεταβολή +1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Ιανουάριο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 2,6%, συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2018. Μείωση κατά 1,5% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Ιανουάριο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 438 πλοία, τον Ιανουάριο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 2,5% στα 427, ενώ τον περασμένο Ιανουάριο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 419.
Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία άγγιζαν τα 502 τον περασμένο Ιανουάριο, μειωμένα κατά 1,5% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2018.
Σε αντίθεση, τα επιβατηγά πλοία σημείωσαν άνοδο καθώς τον Ιανουάριο του 2017 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 623, τον Ιανουάριο του 2018 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3,9% στα 647, ενώ τον περασμένο Ιανουάριο άγγιξε τα 681.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση, από τον Ιανουάριο του 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2019.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ