
Τα ευρήματά της για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας το 2018 εξέδωσε σήμερα, Τρίτη 19 Μαρτίου 2019, η Petrofin.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει στην 1η θέση παγκοσμίως κατέχοντας μερίδιο επί του παγκοσμίου 18,16% αφήνοντας πίσω τις άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Γερμανία. H συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα 412,31 εκατ. dwt, συμπεριλαμβάνοντας 5.508 πλοία.
Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο φτάνει τα 74.857 dwt, ο μέσος όρος ηλικίας τα 12,08 έτη, ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι συνολικά η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται διαρκώς από το 2000 σε όρους χωρητικότητας.
Μικρή κάμψη διαπιστώνεται στον αριθμό των ελληνικών συμφερόντων διαχειριστριών εταιρειών, οι οποίες ανήλθαν το 2018 σε 588, έναντι 597 το 2017, 638 το 2016 και 648 το 2015.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι μόλις το 8% των εταιρειών (δηλαδή οι 49 μεγαλύτερες εταιρείες, έκαστη με στόλο πάνω από 25 πλοία) αντιπροσωπεύει σχεδόν τα 2/3 της ελληνικής χωρητικότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin. Αντίθετα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 1 έως 4 πλοία φτάνουν στον εντυπωσιακό αριθμό των 330 και αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,8% της συνολικής χωρητικότητας. Ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι υπάρχουν συνολικά 77 εταιρείες με χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου άνω του 1 εκατ. dwt η κάθε μία. Αυτές οι 77 εταιρείες διαχειρίζονται -σε σύνολο- 3.131 πλοία με μέσο όρο ηλικίας μόλις τα 8,78 έτη, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με τον μέσο όρο ηλικίας του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς το 46% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου αποτελείται από bulkers άνω των 10.000 dwt. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ελληνόκτητο στόλο των bulk carriers προστέθηκαν το περασμένο έτος 194 πλοία χωρητικότητας 15,7 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ