
Τα ευρήματά της για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας το 2018 εξέδωσε σήμερα, Τρίτη 19 Μαρτίου 2019, η Petrofin.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει στην 1η θέση παγκοσμίως κατέχοντας μερίδιο επί του παγκοσμίου 18,16% αφήνοντας πίσω τις άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Γερμανία. H συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα 412,31 εκατ. dwt, συμπεριλαμβάνοντας 5.508 πλοία.
Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο φτάνει τα 74.857 dwt, ο μέσος όρος ηλικίας τα 12,08 έτη, ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι συνολικά η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται διαρκώς από το 2000 σε όρους χωρητικότητας.
Μικρή κάμψη διαπιστώνεται στον αριθμό των ελληνικών συμφερόντων διαχειριστριών εταιρειών, οι οποίες ανήλθαν το 2018 σε 588, έναντι 597 το 2017, 638 το 2016 και 648 το 2015.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι μόλις το 8% των εταιρειών (δηλαδή οι 49 μεγαλύτερες εταιρείες, έκαστη με στόλο πάνω από 25 πλοία) αντιπροσωπεύει σχεδόν τα 2/3 της ελληνικής χωρητικότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin. Αντίθετα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 1 έως 4 πλοία φτάνουν στον εντυπωσιακό αριθμό των 330 και αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,8% της συνολικής χωρητικότητας. Ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι υπάρχουν συνολικά 77 εταιρείες με χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου άνω του 1 εκατ. dwt η κάθε μία. Αυτές οι 77 εταιρείες διαχειρίζονται -σε σύνολο- 3.131 πλοία με μέσο όρο ηλικίας μόλις τα 8,78 έτη, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με τον μέσο όρο ηλικίας του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς το 46% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου αποτελείται από bulkers άνω των 10.000 dwt. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ελληνόκτητο στόλο των bulk carriers προστέθηκαν το περασμένο έτος 194 πλοία χωρητικότητας 15,7 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ