
Τα ευρήματά της για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας το 2018 εξέδωσε σήμερα, Τρίτη 19 Μαρτίου 2019, η Petrofin.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει στην 1η θέση παγκοσμίως κατέχοντας μερίδιο επί του παγκοσμίου 18,16% αφήνοντας πίσω τις άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Γερμανία. H συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα 412,31 εκατ. dwt, συμπεριλαμβάνοντας 5.508 πλοία.
Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο φτάνει τα 74.857 dwt, ο μέσος όρος ηλικίας τα 12,08 έτη, ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι συνολικά η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται διαρκώς από το 2000 σε όρους χωρητικότητας.
Μικρή κάμψη διαπιστώνεται στον αριθμό των ελληνικών συμφερόντων διαχειριστριών εταιρειών, οι οποίες ανήλθαν το 2018 σε 588, έναντι 597 το 2017, 638 το 2016 και 648 το 2015.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι μόλις το 8% των εταιρειών (δηλαδή οι 49 μεγαλύτερες εταιρείες, έκαστη με στόλο πάνω από 25 πλοία) αντιπροσωπεύει σχεδόν τα 2/3 της ελληνικής χωρητικότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin. Αντίθετα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 1 έως 4 πλοία φτάνουν στον εντυπωσιακό αριθμό των 330 και αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,8% της συνολικής χωρητικότητας. Ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι υπάρχουν συνολικά 77 εταιρείες με χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου άνω του 1 εκατ. dwt η κάθε μία. Αυτές οι 77 εταιρείες διαχειρίζονται -σε σύνολο- 3.131 πλοία με μέσο όρο ηλικίας μόλις τα 8,78 έτη, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με τον μέσο όρο ηλικίας του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς το 46% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου αποτελείται από bulkers άνω των 10.000 dwt. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ελληνόκτητο στόλο των bulk carriers προστέθηκαν το περασμένο έτος 194 πλοία χωρητικότητας 15,7 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ