
Η επαναφορά των κυρώσεων των ΗΠΑ εις βάρος του Ιράν έχει προκαλέσει τους τελευταίους μήνες σημαντικά προβλήματα τόσο στην ομαλή εξαγωγή αργού πετρελαίου από την χώρα όσο και στην προσπάθεια της Τεχεράνης για ανανέωση των παρήλικων πλοίων του στόλου των δεξαμενοπλοίων της.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει το Reuters, οι επιλογές του Ιράν για αντικατάσταση των παρήλικων πλοίων του στόλου του, που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει κανονικά τις εξαγωγές πετρελαίου, έχουν περιοριστεί σημαντικά. Και ο λόγος είναι ότι εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων αρκετοί δυνητικοί πωλητές δεξαμενοπλοίων -κυρίως second hand- αλλά και νηολόγια αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη την πιθανότητα συνεργασίας με την Τεχεράνη ή και διατήρησης της υφιστάμενης συνεργασίας τους.
Σύμφωνα με το Reuters, μετά την επιβολή των κυρώσεων πάγωσαν οι διερευνητικές επαφές που είχαν ξεκινήσει μεταξύ Ιράν και Νότιας Κορέας για την παραγγελία έως και 10 νέων δεξαμενοπλοίων, ενώ σημαντικός αριθμός ιρανικών δεξαμενοπλοίων υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει ξένα νηολόγια και να υψώσει την ιρανική σημαία.
Παρά τα προβλήματα, ωστόσο, το Ιράν επιχειρεί να διατηρήσει τα μερίδιά του στην αγορά αλλά και τους σταθερούς πελάτες του. Ενδεικτική, για παράδειγμα, είναι η διάθεση της Ινδίας να διατηρήσει την εισαγωγή ιρανικού αργού στα σημερινά επίπεδα των 300.000 βαρελιών/ημέρα, ερχόμενη μάλιστα σε επαφές με τις ΗΠΑ για να επιτύχει την μη παρεμπόδιση της τροφοδοσία της με ιρανικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ