
Η επαναφορά των κυρώσεων των ΗΠΑ εις βάρος του Ιράν έχει προκαλέσει τους τελευταίους μήνες σημαντικά προβλήματα τόσο στην ομαλή εξαγωγή αργού πετρελαίου από την χώρα όσο και στην προσπάθεια της Τεχεράνης για ανανέωση των παρήλικων πλοίων του στόλου των δεξαμενοπλοίων της.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει το Reuters, οι επιλογές του Ιράν για αντικατάσταση των παρήλικων πλοίων του στόλου του, που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει κανονικά τις εξαγωγές πετρελαίου, έχουν περιοριστεί σημαντικά. Και ο λόγος είναι ότι εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων αρκετοί δυνητικοί πωλητές δεξαμενοπλοίων -κυρίως second hand- αλλά και νηολόγια αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη την πιθανότητα συνεργασίας με την Τεχεράνη ή και διατήρησης της υφιστάμενης συνεργασίας τους.
Σύμφωνα με το Reuters, μετά την επιβολή των κυρώσεων πάγωσαν οι διερευνητικές επαφές που είχαν ξεκινήσει μεταξύ Ιράν και Νότιας Κορέας για την παραγγελία έως και 10 νέων δεξαμενοπλοίων, ενώ σημαντικός αριθμός ιρανικών δεξαμενοπλοίων υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει ξένα νηολόγια και να υψώσει την ιρανική σημαία.
Παρά τα προβλήματα, ωστόσο, το Ιράν επιχειρεί να διατηρήσει τα μερίδιά του στην αγορά αλλά και τους σταθερούς πελάτες του. Ενδεικτική, για παράδειγμα, είναι η διάθεση της Ινδίας να διατηρήσει την εισαγωγή ιρανικού αργού στα σημερινά επίπεδα των 300.000 βαρελιών/ημέρα, ερχόμενη μάλιστα σε επαφές με τις ΗΠΑ για να επιτύχει την μη παρεμπόδιση της τροφοδοσία της με ιρανικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ