
Ο εκπεφρασμένος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι έως το 2050 να καταστεί εφικτός ο στόχος για μηδενικές εκπομπές αερίων διοξειδίου του άνθρακα και «κλιματική ουδετερότητα», χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο οικονομικό πεδίο.
Ωστόσο, την περασμένη Τετάρτη οι Ευρωβουλευτές μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος τόνισαν ότι μόλις δύο από τα οκτώ σενάρια που είχαν προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, θα μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, έως το 2050.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚ, για να επιτευχθεί η μείωση των αερίων ρύπων, με τον πλέον οικονομικά αποδοτικό τρόπο, απαιτείται η αύξηση του στόχου μείωσης των εκπομπών το 2030, από 40% σε 55%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καλούνται οι ηγέτες της ΕΕ να υποστηρίξουν αυτήν την φιλόδοξη ατζέντα στη διάσκεψη κορυφής της ΕΕ στο Σίμπιου τον Μάιο του 2019, ενόψει της διάσκεψης κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η στρατηγική της ΕΕ για το «απόλυτο μηδέν» πρέπει να δώσει προτεραιότητα στις άμεσες μειώσεις των εκπομπών και στην ενίσχυση των φυσικών πόρων και των δεξαμενών άνθρακα (όπως τα δάση). Οι τεχνολογίες απομάκρυνσης άνθρακα, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμες άμεσες επιλογές μείωσης των εκπομπών.
Επίσης, σε ξεχωριστό κείμενο που υιοθετήθηκε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Βιομηχανίας σημειώνουν ότι η ΕΕ με την υιοθέτηση πράσινων πολιτικών και φιλόδοξων στόχων απεξάρτησης από τον άνθρακα θα αποδείξει στον κόσμο ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια είναι και δυνατή και ευεργετική, ενώ μπορεί να αποδειχθεί και επωφελής για την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών που θα υποστηρίξουν τον στόχο της απεξάρτησης από τον άνθρακα, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας.
Τέλος, οι βουλευτές του ΕΚ επαναλαμβάνουν τη θέση του Κοινοβουλίου να διαθέσει τουλάχιστον το 35% των δαπανών για την έρευνα (Horizon Europe) για την υποστήριξη των κλιματικών στόχων.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ