
Ο εκπεφρασμένος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι έως το 2050 να καταστεί εφικτός ο στόχος για μηδενικές εκπομπές αερίων διοξειδίου του άνθρακα και «κλιματική ουδετερότητα», χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο οικονομικό πεδίο.
Ωστόσο, την περασμένη Τετάρτη οι Ευρωβουλευτές μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος τόνισαν ότι μόλις δύο από τα οκτώ σενάρια που είχαν προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, θα μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, έως το 2050.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚ, για να επιτευχθεί η μείωση των αερίων ρύπων, με τον πλέον οικονομικά αποδοτικό τρόπο, απαιτείται η αύξηση του στόχου μείωσης των εκπομπών το 2030, από 40% σε 55%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καλούνται οι ηγέτες της ΕΕ να υποστηρίξουν αυτήν την φιλόδοξη ατζέντα στη διάσκεψη κορυφής της ΕΕ στο Σίμπιου τον Μάιο του 2019, ενόψει της διάσκεψης κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η στρατηγική της ΕΕ για το «απόλυτο μηδέν» πρέπει να δώσει προτεραιότητα στις άμεσες μειώσεις των εκπομπών και στην ενίσχυση των φυσικών πόρων και των δεξαμενών άνθρακα (όπως τα δάση). Οι τεχνολογίες απομάκρυνσης άνθρακα, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμες άμεσες επιλογές μείωσης των εκπομπών.
Επίσης, σε ξεχωριστό κείμενο που υιοθετήθηκε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Βιομηχανίας σημειώνουν ότι η ΕΕ με την υιοθέτηση πράσινων πολιτικών και φιλόδοξων στόχων απεξάρτησης από τον άνθρακα θα αποδείξει στον κόσμο ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια είναι και δυνατή και ευεργετική, ενώ μπορεί να αποδειχθεί και επωφελής για την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών που θα υποστηρίξουν τον στόχο της απεξάρτησης από τον άνθρακα, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας.
Τέλος, οι βουλευτές του ΕΚ επαναλαμβάνουν τη θέση του Κοινοβουλίου να διαθέσει τουλάχιστον το 35% των δαπανών για την έρευνα (Horizon Europe) για την υποστήριξη των κλιματικών στόχων.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ