
Νέους κανόνες για την εξάλειψη των διακρίσεων σε βάρος των χρηστών υπηρεσιών πληρωμών στην ΕΕ αλλά έξω από την Ευρωζώνη, υιοθέτησε την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ). Ενώ οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη επωφελούνται από τον ενιαίο χώρο πληρωμών σε ευρώ (ΕΧΠΕ), οι υπόλοιποι ταξιδιώτες εξακολουθούν να πληρώνουν υψηλό κόστος για τις διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ.
Εντός ενός έτους, τα τέλη για διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ εντός της ΕΕ πρέπει να συμβαδίζουν με τα τέλη για τις εθνικές πληρωμές που πραγματοποιούνται στο επίσημο τοπικό νόμισμα (κανόνας «ίσης επιβάρυνσης»). Επιπλέον, τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να επιβάλουν στις τράπεζες κανόνες για τη χρήση ίσων τελών στις διασυνοριακές και τις εγχώριες πληρωμές εκτός ευρώ.
Τα νέα μέτρα θα προστατεύσουν επίσης τους καταναλωτές και ταξιδιώτες από την επιβολή αυθαίρετων χρεώσεων για μετατροπές συναλλάγματος. Σε κάθε συναλλαγή, θα ενημερώνονται για το ποσό που θα πληρωθεί στο τοπικό νόμισμα και στο νόμισμα του λογαριασμού τους. Για να καταστούν οι τιμές μετατροπής πιο διαφανείς, θα υπάρχει μια ενιαία βάση για τον υπολογισμό των χρεώσεων μετατροπής συναλλάγματος για πληρωμές σε σημείο πώλησης ή ATM (επιτόκιο αναφοράς ΕΚΤ + x%, με μέγιστους δείκτες επιτοκίων που ορίζονται ξεχωριστά από τις τράπεζες).
Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν ηλεκτρονική ειδοποίηση προώθησης, όπως SMS, e-mail ή ειδοποίηση μέσω της εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας ή την εφαρμογή «web banking» του πληρωτή σχετικά με τις ισχύουσες χρεώσεις μετατροπής νομίσματος. Αυτές οι υπηρεσίες κοινοποίησης θα προσφέρονται δωρεάν.
Οι τράπεζες θα πρέπει επίσης να αποκαλύπτουν το εκτιμώμενο πλήρες κόστος μετατροπής νομισμάτων σε περιπτώσεις τραπεζικών μεταφορών πριν εκτελεστεί η πληρωμή.
Τα νέα μέτρα του ΕΚ αποτελούν σημαντική εξέλιξη και για τους ναυτικούς, οι οποίοι πλέον για την ανάληψη μετρητών σε χώρες εκτός Ευρωζώνης αλλά εντός ΕΕ (πχ Ρουμανία, Βουλγαρία, Σουηδία κτλ), θα χρεώνονται το ίδιο ποσό προμήθειας.
Μέσος όρος χρεώσεων για διασυνοριακή μεταφορά 100 ευρώ σε τοπικό νόμισμα
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ