
Νέους κανόνες για την εξάλειψη των διακρίσεων σε βάρος των χρηστών υπηρεσιών πληρωμών στην ΕΕ αλλά έξω από την Ευρωζώνη, υιοθέτησε την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ). Ενώ οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη επωφελούνται από τον ενιαίο χώρο πληρωμών σε ευρώ (ΕΧΠΕ), οι υπόλοιποι ταξιδιώτες εξακολουθούν να πληρώνουν υψηλό κόστος για τις διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ.
Εντός ενός έτους, τα τέλη για διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ εντός της ΕΕ πρέπει να συμβαδίζουν με τα τέλη για τις εθνικές πληρωμές που πραγματοποιούνται στο επίσημο τοπικό νόμισμα (κανόνας «ίσης επιβάρυνσης»). Επιπλέον, τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να επιβάλουν στις τράπεζες κανόνες για τη χρήση ίσων τελών στις διασυνοριακές και τις εγχώριες πληρωμές εκτός ευρώ.
Τα νέα μέτρα θα προστατεύσουν επίσης τους καταναλωτές και ταξιδιώτες από την επιβολή αυθαίρετων χρεώσεων για μετατροπές συναλλάγματος. Σε κάθε συναλλαγή, θα ενημερώνονται για το ποσό που θα πληρωθεί στο τοπικό νόμισμα και στο νόμισμα του λογαριασμού τους. Για να καταστούν οι τιμές μετατροπής πιο διαφανείς, θα υπάρχει μια ενιαία βάση για τον υπολογισμό των χρεώσεων μετατροπής συναλλάγματος για πληρωμές σε σημείο πώλησης ή ATM (επιτόκιο αναφοράς ΕΚΤ + x%, με μέγιστους δείκτες επιτοκίων που ορίζονται ξεχωριστά από τις τράπεζες).
Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν ηλεκτρονική ειδοποίηση προώθησης, όπως SMS, e-mail ή ειδοποίηση μέσω της εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας ή την εφαρμογή «web banking» του πληρωτή σχετικά με τις ισχύουσες χρεώσεις μετατροπής νομίσματος. Αυτές οι υπηρεσίες κοινοποίησης θα προσφέρονται δωρεάν.
Οι τράπεζες θα πρέπει επίσης να αποκαλύπτουν το εκτιμώμενο πλήρες κόστος μετατροπής νομισμάτων σε περιπτώσεις τραπεζικών μεταφορών πριν εκτελεστεί η πληρωμή.
Τα νέα μέτρα του ΕΚ αποτελούν σημαντική εξέλιξη και για τους ναυτικούς, οι οποίοι πλέον για την ανάληψη μετρητών σε χώρες εκτός Ευρωζώνης αλλά εντός ΕΕ (πχ Ρουμανία, Βουλγαρία, Σουηδία κτλ), θα χρεώνονται το ίδιο ποσό προμήθειας.
Μέσος όρος χρεώσεων για διασυνοριακή μεταφορά 100 ευρώ σε τοπικό νόμισμα
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με «φόντο» το μεγαλεπήβολο έργο «Louisiana LNG» προχώρησαν πρόσφατα οι ενεργειακοί κολοσσοί Woodside και BP. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Ο όμιλος Wärtsilä παρουσίασε την τεχνολογία NextDF για έναν τρίτο κινητήρα, τον κινητήρα διπλού καυσίμου Wärtsilä 46TS-DF. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κατά τη λειτουργία…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη στρατηγική της…
Σε μια κίνηση με έντονες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις προέβη πρόσφατα το Πεκίνο, με στόχο να αμβλύνει το εμπορικό χάσμα με την Ουάσιγκτον, το…
Η μέση ηλικία των bulk carriers έχει αυξηθεί τα τελευταία έτη, εξέλιξη της οποίας τα αίτια εντοπίζονται στις κινήσεις των πλοιοκτητών ακόμα και πριν…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟPEC+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ