
Το περασμένο έτος εκτιμάται ότι 744 πλοία εστάλησαν συνολικά προς ανακύκλωση, εκ των οποίων τα 518 οδηγήθηκαν προς διαλυτήρια της Ν. Ασίας και συγκεκριμένα του Μπαγκλαντές, του Πακιστάν και της Ινδίας. Σύμφωνα με στοιχεία της MKO Shipbreaking Platform, τα πλοία αυτά ανακυκλώθηκαν κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, οι οποίες επιβαρύνουν το περιβάλλον και βλάπτουν την υγεία των εργατών, με αποτέλεσμα 34 συνολικά εργάτες να χάσουν τη ζωή τους.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη ΜΚΟ, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν προτιμήσει την οδό του scrapping φέρονται να είναι ελληνικών, αμερικανικών συμφερόντων και αραβικών συμφερόντων.
Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν το beaching τα πλοία να περνούν από τα χέρια των scrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι και αυτό γιατί είναι ρητή η απαγόρευση των Βρυξελλών αναφορικά με τις πρακτικές ανακύκλωσης των ευρωπαϊκών πλοίων. Έτσι μεγάλη μερίδα των πλοίων που πουλήθηκαν στα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας αυτό το τρίμηνο υιοθέτησαν σημαίες που ανήκουν στις μαύρες και γκρι λίστες και που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έφεραν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακή τους ζωή. Δεν θα πρέπει τέλος να προκαλεί σε κανέναν μας εντύπωση το γεγονός ότι οι σημαίες αυτές χαρακτηρίζονται από μηδαμινή εφαρμογή του διεθνούς ναυτικού δικαίου.
Επιπλέον όπως προκύπτει από στοιχεία της MKO Shipbreaking Platform, έχει σημειωθεί αύξηση στον αριθμό των πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου τα οποία οδηγούνται προς ανακύκλωση. Από τις συνολικά 138 πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου που εστάλησαν προς ανακύκλωση το 2018, εκτιμάται ότι οι 96 κατέληξαν σε διαλυτήρια της Ν. Ασίας.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ