
Με τη συμμετοχή σημαντικής μερίδας εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, το συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2019.
Στο πλαίσιο των συζητήσεων ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Δρος Γιώργου Πατέρα, Deputy Chairman, Contships Management Inc., προέδρου του ΝΕΕ, ο οποίος έκανε λόγο για τις ταχύτατες πλέον εξελίξεις που συντελούνται στον κλάδο, ενώ εμφανίστηκε και με διάθεση «αυτοκριτικής», καθώς σημείωσε πως «είμαστε θύματα της επιτυχία μας, που μας οδήγησε και σε απληστία». Για τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος οι ναυτιλιακές αγορές βελτιώνονται, και ο ίδιος εξέφρασε την ελπίδα ο ναυτιλιακός κλάδος να έμαθε από τα λάθη του.
Το λόγο στη συνέχεια έλαβε ο κ. Αναστάσιος Α. Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος της BIMCO, και Principal της Common Progress Co Na S.A., ο οποίος στην ομιλία του εστίασε στην αυξημένη αβεβαιότητα λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας , τονίζοντας ότι δεν αναμένει οι εμπορικές αυτές διενέξεις να τελειώσουν σύντομα.
Για τον πρόεδρο της BIMCO οι πολιτικές προστατευτισμού, οι οποίες επιδρούν αρνητικά στη ναυτιλία, έχουν ήδη επιδράσει και στο διεθνές εμπόριο. Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς σημείωσε ότι και αυτοί έχουν ασκήσει την επιρροή τους στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με δεδομένο πως πλέον χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις στους τομείς Έρευνας και Ανάπτυξης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το «καυτό debate», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Παπαγιαννόπουλος, μεταξύ τοποθέτησης scrubber και χρήσης καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα θείου, τόνισε ότι αποτελεί εμπορική απόφαση, ενώ σημείωσε πως «θα πρέπει να ενεργήσουμε προληπτικά και να έχουμε ανοιχτό μυαλό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ