
Ο Ρήνος αποτελεί έναν ποταμό ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη καθώς μέσω αυτού διακινούνται σημαντικά εμπορεύματα και προϊόντα, όπως άνθρακας, τρόφιμα, εξαρτήματα αυτοκινήτων κ.ά.
Ωστόσο απειλή για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω του Ρήνου αποτελεί η παγκόσμια κλιματική αλλαγή. Τα μειωμένα επίπεδα βροχοπτώσεων και η παρατεταμένη ξηρασία έχουν οδηγήσει στο να πέσει σημαντικά η στάθμη των υδάτων στον ποταμό Ρήνο με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ελεύθερη διέλευση των πλοίων.
Το γεγονός αυτό έχει επηρεάσει δυσμενώς τις βιομηχανίες της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Αυστρίας, χώρες από τις οποίες διέρχεται ο ποταμός καθώς τα χαμηλά επίπεδα της στάθμης του ποταμού ιδιαίτερα σε ορισμένα σημεία του δεν επιτρέπουν πολλές φορές την πραγματοποίηση εμπορευματικών ποτάμιων μεταφορών.
Επιπλέον άλλοι τρόποι εμπορευματικών μεταφορών, όπως με οδικά ή σιδηροδρομικά μέσα, είναι πιο κοστοβόροι από τις μεταφορές μέσω του Ρήνου, με αποτέλεσμα να μην αποτελούν μια εναλλακτική συμφέρουσα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ