
Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσει να βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και μεγέθυνσης στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Institute of Shipping Economics and Logistics (ISL), που εδρεύει στην Βρέμη.
Σύμφωνα με την έκθεση, η μεταφορική ικανότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα σημερινά επίπεδα των 22 εκ. TEU, θα φτάσει έως το 2030 στα επίπεδα των -περίπου- 32 εκ. TEU. Η αύξηση της χωρητικότητας, όπως προβλέπεται στην έκθεση, θα συνοδευτεί και από την κυριαρχία στην αγορά πιο «τυποποιημένων τύπων» containerships, εξέλιξη που σχετίζεται άμεσα και με την διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά.
Επίσης, για τους συγγραφείς της έκθεσης, δεν προβλέπεται να υπάρξει ένα τέλος -τουλάχιστον στα χρόνια που έρχονται- στην καταγραφόμενη τάση αύξησης της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, εκτιμάται πως το 2030 τα πλοία που θα εξυπηρετούν το εμπόριο μεταξύ βόρειας Ευρώπης και Άπω Ανατολής θα διαθέτουν μέση μεταφορική ικανότητα της τάξης των 20.500 TEU.
Φωτό: Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…

Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…

Μέχρι στιγμής το 2025 έχουν εξαχθεί περίπου 12 εκατ. μετρικοί τόνοι σιδηρομεταλλεύματος από την Ουκρανία, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine. Ο όγκος αυτός αντιπροσωπεύει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ