
Εν μέσω εφαρμογής πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού και ενός εντεινόμενου εμπορικού «πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ–Κίνας η ΕΕ έχει θέσει ως στρατηγική την σύσφιξη των εμπορικών της δεσμών με μεμονωμένες χώρες αλλά και με εμπορικά μπλοκ χωρών σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, και ενώ από την 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε ισχύ η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Ιαπωνίας, η οποία θα δημιουργήσει την μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, οι Βρυξέλλες έχουν πλέον επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων διαπραγματεύσεων με το εμπορικό μπλοκ των χωρών της Mercosur (μέλη: Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη – έχει ανασταλεί η συμμετοχή της Βενεζουέλας), που περιλαμβάνει πληθυσμό 260 εκ.
Αν και οι σχετικές συνομιλίες μεταξύ ΕΕ και Mercosur είχαν ξεκινήσει το μακρινό 1999, τα δύο μέρη αισιοδοξούν για επιτυχή κατάληξη των μεταξύ τους επαφών στο τρέχον έτος. Σε περίπτωση, μάλιστα, που επιτευχθεί η συμφωνία αυτό θα σημάνει περιορισμό των τελωνειακών δεσμών, που υπολογίζονται σε αρκετά δις ευρώ.
Καθώς φαίνεται το εμπόδιο που παραμένει για να μπουν οι διαπραγματεύσεις στην τελική τους ευθεία είναι η πλήρης ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον νέο πρόεδρό της, Ζαΐρ Μπολσονάρο και η επίσημη τοποθέτηση του τελευταίου για τα όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ ΕΕ-Mercosur, όπως σημείωσε πρόσφατα και η Ευρωπαία Επίτροπος για το Εμπόριο Σεσίλια Μάλμστρομ. Ωστόσο, η τελευταία εκφράζει την αισιοδοξία της για επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων.
Σε περίπτωση που ξεπεραστούν «αγκάθια», όπως εξασφάλιση προϊόντων ΠΟΠ, ζητήματα πρόσβασης σε δημόσιες συμβάσης, απελευθέρωσης επιμέρους αγορών των δύο μερών, και υπογραφεί η συμφωνία, τότε θα δημιουργηθεί μεταξύ ΕΕ και χωρών της Mercosur η μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, μετά από αυτήν μεταξύ ΕΕ-Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ