
Εν μέσω εφαρμογής πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού και ενός εντεινόμενου εμπορικού «πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ–Κίνας η ΕΕ έχει θέσει ως στρατηγική την σύσφιξη των εμπορικών της δεσμών με μεμονωμένες χώρες αλλά και με εμπορικά μπλοκ χωρών σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, και ενώ από την 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε ισχύ η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Ιαπωνίας, η οποία θα δημιουργήσει την μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, οι Βρυξέλλες έχουν πλέον επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων διαπραγματεύσεων με το εμπορικό μπλοκ των χωρών της Mercosur (μέλη: Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη – έχει ανασταλεί η συμμετοχή της Βενεζουέλας), που περιλαμβάνει πληθυσμό 260 εκ.
Αν και οι σχετικές συνομιλίες μεταξύ ΕΕ και Mercosur είχαν ξεκινήσει το μακρινό 1999, τα δύο μέρη αισιοδοξούν για επιτυχή κατάληξη των μεταξύ τους επαφών στο τρέχον έτος. Σε περίπτωση, μάλιστα, που επιτευχθεί η συμφωνία αυτό θα σημάνει περιορισμό των τελωνειακών δεσμών, που υπολογίζονται σε αρκετά δις ευρώ.
Καθώς φαίνεται το εμπόδιο που παραμένει για να μπουν οι διαπραγματεύσεις στην τελική τους ευθεία είναι η πλήρης ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον νέο πρόεδρό της, Ζαΐρ Μπολσονάρο και η επίσημη τοποθέτηση του τελευταίου για τα όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ ΕΕ-Mercosur, όπως σημείωσε πρόσφατα και η Ευρωπαία Επίτροπος για το Εμπόριο Σεσίλια Μάλμστρομ. Ωστόσο, η τελευταία εκφράζει την αισιοδοξία της για επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων.
Σε περίπτωση που ξεπεραστούν «αγκάθια», όπως εξασφάλιση προϊόντων ΠΟΠ, ζητήματα πρόσβασης σε δημόσιες συμβάσης, απελευθέρωσης επιμέρους αγορών των δύο μερών, και υπογραφεί η συμφωνία, τότε θα δημιουργηθεί μεταξύ ΕΕ και χωρών της Mercosur η μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, μετά από αυτήν μεταξύ ΕΕ-Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ