
Ο Νίκος Βαρβατές, γεννημένος το 1949, υπήρξε ένα από τα σημαντικά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, με καταγωγή από τον ναυτότοπο της Σάμου και από μία οικογένεια με βαθειές ρίζες στον χώρο της ναυτιλίας, καθώς ο μεν πατέρας του ήταν καραβοκύρης και ο δε παππούς του καραβομαραγκός. Ο ίδιος είχε σπουδάσει ναυπηγός στη Νάπολη.
Είχε διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, από το 2000 έως και το 2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ανέλαβε καθήκοντα η Ένωση ονομαζόταν «Ένωση Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων» και ο ίδιος πήρε την πρωτοβουλία το 2008 της μετονομασίας της σε «Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων». Στόχος του ήταν να αρθεί το εμπόδιο που όριζε ότι μπορούσαν να εγγραφούν μέλη μόνο όσοι πλοιοκτήτες είχαν πλοία έως 4.500 κόρους, καθώς έβλεπε πως στον χώρο της μεσογειακής ναυτιλίας δραστηριοποιούνταν πλοιοκτήτες με πλοία χωρητικότητας έως και 30.000 κόρων. Για τον Νίκο Βαρβατέ ήταν, επίσης, σημαντική και επιβεβλημένη η ανανέωση του στόλου προκειμένου η ελληνική σημαία να παραμείνει ανταγωνιστική και εγγύηση στις θαλάσσιες μεταφορές στη Μεσόγειο, καθώς και στις λεγόμενες διαδρομές «μικρών αποστάσεων».
Την σταδιοδρομία του στον χώρο της ναυτιλίας την ξεκίνησε ως ναυπηγός και κατόρθωσε να δημιουργήσει μία από τις πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων μεταφοράς τσιμέντου διεθνώς αλλά και φορτηγών πλοίων, τη «Naftotrade».
Ήταν ένας αυτοδημιούργητος πλοιοκτήτης που κατάφερε να φτάσει ψηλά στηριζόμενος στις δικές του δυνάμεις. Ενώ για την προσφορά του στον χώρο του ναυτιλιακού επιχειρείν είχε βραβευθεί και με το Βραβείο Ευκράντη στην κατηγορία «Ναυτιλιακές Προσωπικότητες της Χρονιάς 2008».
Ωστόσο, είχε την ατυχία να δεχτεί ένα ισχυρό «χτύπημα» την εποχή της λεγόμενης «Αραβικής Άνοιξης», μια και πολλά από τα πλοία του δραστηριοποιούνταν στην μεταφορά τσιμέντου σε αραβικές χώρες στις οποίες εκδηλώθηκαν έντονες κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις επηρεάζοντας την ομαλή διεξαγωγή του θαλάσσιου εμπορίου και κατά συνέπεια την δραστηριοποίηση του στόλου του. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια είχε μεθοδικά εργαστεί και καταφέρει να επανέλθει δυναμικά στο ναυτιλιακό προσκήνιο.
Άνθρωποι που είχαν συνεργαστεί μαζί με τον Νίκο Βαρβατέ και τον γνώριζαν και προσωπικά μιλούν για έναν «φανατικό» Σαμιώτη αλλά και Πειραιώτη, ο οποίος επέδρασε σημαντικά στα πειραϊκά πράγματα. Αγαπούσε τον Πειραιά, αλλά και τον Ολυμπιακό, και παρά την οικονομική του επιφάνεια επέμενε να διαμένει στην Αγία Σοφία στον Πειραιά.
Η εξόδιος ακολουθία θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σάββατο στις 11.30, το πρωί, από τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στον Πειραιά.
Φωτό: φωτογραφικό αρχείο Ναυτικών Χρονικών
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ