Το 2018 υπήρξε έτος επιβράδυνσης για τις διαλύσεις πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς μόνο 4,2 εκατ. DWT στάλθηκαν προς διάλυση, όπως αναφέρει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός αυτός παρουσιάζεται μειωμένος κατά 71,6% συγκριτικά με πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τα Panamaxes ενώ πέρυσι οι διαλύσεις τους αποτέλεσαν το 23% των συνολικών διαλύσεων bulk carriers, εφέτος αυτές αποτέλεσαν μόλις το 3%, καθώς μόνο δύο Panamaxes οδηγήθηκαν προς διάλυση.
Όπως αναφέρει ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, παραδοσιακά σε περιόδους όπου η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κινείται σε καλά επίπεδα η δραστηριότητα διαλύσεων πλοίων μειώνεται. Κατά συνέπεια, φέτος όπου οι ναύλοι στα dry κινούνται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2011, είναι λογικό οι πλοιοκτήτες να μην επιθυμούν να διαλύσουν τα πλοία τους.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, τον Απρίλιο καταγράφηκε η μικρότερη δραστηριότητα σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις bulk carriers εντός 2018, καθώς μόνο ένα Suezmax διαλύθηκε.
Φωτό: Pixabay