
Τα απόνερα της κρίσης που έπληξε τα περασμένα χρόνια την παγκόσμια ναυτιλία συνεχίζουν να «χτυπούν» την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία παραμένει στο «κόκκινο» βλέποντας την διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών της.
«Χάνουμε την ιδιοκτησία πολλών πλοίων επειδή οι τράπεζες προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων εν μέρει κάτω από την αγοραία αξία τους, έχοντας ως στόχο να “καθαρίσουν” τους ισολογισμούς τους». Με αυτά τα λόγια επιχείρησε ο κ. Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, να εξηγήσει τις δύσκολες στιγμές που συνεχίζει να περνά η ποντοπόρος ναυτιλία της χώρας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος τον περασμένο Νοέμβριο περιελάμβανε μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 ο αριθμός αυτός βρισκόταν στα υψηλά επίπεδα των 3.784 πλοίων. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.
Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί, όπως παραδέχθηκε ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών, πως συχνά οι νέοι ιδιοκτήτες επιλέγουν να εμπιστευτούν σε γερμανικά χέρια την διαχείριση των πλοίων τους, γεγονός, που κατά τον Alfred Hartmann καταδεικνύει τις ικανότητες των γερμανικών διαχειριστριών εταιρειών και του προσωπικού τους σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια, αυτή η πραγματικότητα θα παραμείνει ως έχει όσο η Γερμανία προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστριών εταιρειών. Εάν αυτό αλλάξει τότε μπορεί ακόμα και η διαχείριση να «φύγει» όχι από τα γερμανικά χέρια αλλά και εκτός Γερμανίας, όπως παραδέχονται παράγοντες της γερμανικής αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ