
Τα απόνερα της κρίσης που έπληξε τα περασμένα χρόνια την παγκόσμια ναυτιλία συνεχίζουν να «χτυπούν» την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία παραμένει στο «κόκκινο» βλέποντας την διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών της.
«Χάνουμε την ιδιοκτησία πολλών πλοίων επειδή οι τράπεζες προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων εν μέρει κάτω από την αγοραία αξία τους, έχοντας ως στόχο να “καθαρίσουν” τους ισολογισμούς τους». Με αυτά τα λόγια επιχείρησε ο κ. Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, να εξηγήσει τις δύσκολες στιγμές που συνεχίζει να περνά η ποντοπόρος ναυτιλία της χώρας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος τον περασμένο Νοέμβριο περιελάμβανε μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 ο αριθμός αυτός βρισκόταν στα υψηλά επίπεδα των 3.784 πλοίων. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.
Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί, όπως παραδέχθηκε ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών, πως συχνά οι νέοι ιδιοκτήτες επιλέγουν να εμπιστευτούν σε γερμανικά χέρια την διαχείριση των πλοίων τους, γεγονός, που κατά τον Alfred Hartmann καταδεικνύει τις ικανότητες των γερμανικών διαχειριστριών εταιρειών και του προσωπικού τους σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια, αυτή η πραγματικότητα θα παραμείνει ως έχει όσο η Γερμανία προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστριών εταιρειών. Εάν αυτό αλλάξει τότε μπορεί ακόμα και η διαχείριση να «φύγει» όχι από τα γερμανικά χέρια αλλά και εκτός Γερμανίας, όπως παραδέχονται παράγοντες της γερμανικής αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ