
H μακρά λίστα των εμπορευμάτων τα οποία υπόκεινται σε εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ φαίνεται πως αυξάνεται με αμείωτους ρυθμούς μετά και την τελευταία πρόταση της Ουάσινγκτον για επιβολή δασμών ύψους $200 δις στις εισαγωγές κινεζικών εμπορευμάτων.
Όπως παρατηρεί χαρακτηριστικά ο επικεφαλής αναλυτών της BIMCO, Peter Sand, το 85,3% των διά θαλάσσης κινεζικών εισαγωγών από τις ΗΠΑ όπως και το 58,5% των δια θαλάσσης αμερικανικών εισαγωγών από την Κίνα είναι πιθανό να επηρεαστούν εάν συνεχιστεί ο εμπορικός αυτός «πόλεμος». Παράλληλα ο κ. Sand επισημαίνει ότι η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων είναι αυτή που μέχρι στιγμής έχει επηρεαστεί περισσότερο από την αμερικανοκινεζική «κόντρα».
Όσον αφορά την αγορά των containerships και κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς ύψους $34 δις στις εισαγωγές μηχανημάτων και ηλεκτρικών συσκευών από την Κίνα. Ακολούθησαν ωστόσο επιπρόσθετοι δασμοί ύψους $16 δις στα τέλη Αυγούστου οι οποίοι αφορούσαν εμπορεύματα όπως πλαστικά και προϊόντα πετρελαίου.
Τα καινούργια λοιπόν μέτρα εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ αξίας $200 δις επικεντρώνονται κυρίως σε καταναλωτικά αγαθά. Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζονται οι εισαγωγές προϊόντων οι οποίες επηρεάστηκαν και αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από τους εν λόγω δασμούς:
Από την πλευρά του ο ασιατικός γίγαντας απάντησε στις ΗΠΑ με ισόποσους δασμούς τον Αύγουστο ($16 δις), οι οποίοι αφορούσαν πλαστικά, καύσιμα και άλλα. Στις νέες κυρώσεις της Ουάσινγκτον το Πεκίνο πρόκειται να απαντήσει με δασμούς στις εισαγωγές αμερικανικών προϊόντων ύψους $60 δις, με τους δασμούς αυτούς να κινούνται μεταξύ 5% και 25%. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η BIMCO, ο κινεζικός Δράκος δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις αμερικανικές προκλήσεις και αυτό διότι εισάγει πολύ λιγότερα αγαθά από τις ΗΠΑ απ’ ότι εξάγει.
Όπως προκύπτει από το παρακάτω διάγραμμα και στην περίπτωση των κινεζικών δασμών, η αγορά ξηρού φορτίου είναι αυτή που επηρεάζεται περισσότερο με την σόγια να ταλανίζεται από δασμούς εισαγωγών της τάξης του 25%, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι τιμές της να μειωθούν κατά 21% συγκριτικά με την σόγια προερχόμενη από την Βραζιλία (δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ