
Τα ναύλα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμένεται να κινηθούν προς τα άνω, από τα μέχρι τώρα επίπεδα, λόγω της αύξησης της ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορές. Παράλληλα ο περιορισμένος αριθμός παραγγελιών νεότευκτων θα οδηγήσει σε πολύ μικρή αύξηση του παγκόσμιου στόλου των dry, γεγονός που θα επιδράσει επίσης θετικά στην ναυλαγορά.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την τελευταία έκθεση «Dry Bulk Forecaster» της Drewry. Ωστόσο όπως σημειώνει ο Οίκος, οι εμπορικές διενέξεις, οι οποίες έχουν πάρει διεθνείς διαστάσεις, είναι πιθανό να επιβραδύνουν την ανάπτυξη του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.
Οι αλλεπάλληλες εκατέρωθεν επιβολές εμπορικών κυρώσεων μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας ενδεχομένως να μην επηρεάσουν άμεσα τις εμπορευματικές ροές ξηρού φορτίου και αυτό γιατί όπως αναφέρει η Drewry, οι ΗΠΑ κατέχουν ένα μικρό μερίδιο των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα. Όσον αφορά τις κινεζικές εισαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητες.
Από την άλλη πλευρά ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά ξηρού φορτίου, τονίζει ότι ενώ ο εμπορικός «πόλεμος» δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά, η κινεζική οικονομία θα υποστεί πλήγμα καθώς οι ΗΠΑ αποτελούν τον κυριότερο εμπορικό εταίρο του ασιατικού γίγαντα με το 18% των κινεζικών εξαγωγών να προορίζεται για τις ΗΠΑ.
Παράλληλα ο κ. Sharan σχολιάζει ότι μια μείωση στην παραγωγή χάλυβα θα επηρεάσει άμεσα τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα οπτανθρακοποίησης (coking coal). Τέλος εκτιμά ότι από την στιγμή που η Κίνα αποτελεί την μερίδα του λέοντος για το εμπόριο σιδηρομεταλλέυματος (70%), τα ναύλα για Capesizes και VLOCs θα επηρεαστούν σημαντικά από τις παγκόσμιες διενέξεις σε θέματα εμπορικής πολιτικής επιβραδύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την ανάκαμψη της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ