
Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., σε συνεργασία με τη Maersk Tankers, το Energy Technologies Institute (ETI) και τη Shell Shipping & Maritime, ανακοίνωσαν την εγκατάσταση δύο Norsepower Rotor Sails στο πλοίο Maersk Pelican, ένα Long Range 2 (LR2) product tanker της Maersk Tankers.
Τα Rotor Sails είναι μεγάλα, κυλινδρικά ιστία τα οποία περιστρέφονται δημιουργώντας μια διαφορά πίεσης η οποία ωθεί το πλοίο προς τα εμπρός, σύμφωνα με το φαινόμενο Magnus. Τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία θα παρέχουν βοηθητική πρόωση η οποία θα βασίζεται στην αιολική ενέργεια, με αποτέλεσμα να βελτιστοποιείται η απόδοση του καυσίμου, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και των σχετικών εκπομπών κατά ένα αναμενόμενο ποσοστό της τάξης του 7-10% στις συνήθεις θαλάσσιες διαδρομές.
Τα εν λόγω ιστία, τα οποία αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο με ύψος 30 μέτρα και διάμετρο 5 μέτρα, έχουν ήδη περάσει από αυστηρές δοκιμές στην ξηρά, όπου εξετάστηκαν ως προς την απόδοση και τις μηχανικές τους ιδιότητες, και αποτελούν τα πρώτα Rotor Sails τα οποία παίρνουν έγκριση από νηογνώμονα με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε product tanker. Στη συνέχεια πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκτεταμένες μετρήσεις και να γίνει αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εν λόγω ιστίων, προκειμένου να εξεταστεί η μακροπρόθεσμη οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες από την ομάδα επιδόσεων πλοίων του Lloyd’s Register (LR) θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τα δεδομένα επιδόσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, για να εξασφαλίσουν μια αμερόληπτη αξιολόγηση προτού δημοσιευθούν σχετικές τεχνικές και επιχειρησιακές πληροφορίες καθώς και μελέτες επιδόσεων.





Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ