
Η δημόσια εγγραφή της Saudi Aramco στις κεφαλαιαγορές, η οποία φημολογείται δύο χρόνια και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από το επενδυτικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο, φαίνεται πως θα παραμείνει απλά μια ιδέα και τίποτα παραπάνω.
Δημοσίευμα των Νew York Times της προηγούμενης εβδομάδας ανέφερε ότι σύμβουλοι και μέτοχοι του σαουδαραβικής πετρελαϊκής εταιρείας στρέφουν την προσοχή τους στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Sabic, σαουδαραβικού κολοσσού χημικών με έδρα το Ριάντ, με αποτέλεσμα η πολυσυζητημένη IPO να περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Από την άλλη το CNN ανέφερε ότι ο Σαουδαραβικός Θρόνος αποσκοπεί με την προσφορά κοινών μετοχών της Saudi Aramco, στην προσέλκυση κεφαλαίων ύψους $100 δις προκειμένου η σαουδαραβική οικονομία να απεξαρτηθεί μερικώς από τον «μαύρο χρυσό».
Το όραμα ωστόσο του 32χρόνου πρίγκιπα του Βασιλείου, Mohammed bin Salman, για την εμπλοκή του μεγαλύτερου εξαγωγέα πετρελαίου παγκοσμίως στις διεθνείς αγορές φαίνεται πως θα αποτελέσει όνειρο θερινής νυκτός μετά την παρέμβαση του πατέρα του, όπως σημειώνει το Reuters.
Όπως επισημαίνουν στενοί κύκλοι του Θρόνου, ο Βασιλιάς προέβη σε αυτή την απόφαση μετά από συνάντηση που είχε με μέλη της βασιλικής οικογενείας, τραπεζίτες και υψηλόβαθμα στελέχη του πετρελαϊκού κολοσσού -μεταξύ των οποίων και ένας τέως CEO της Saudi Aramco- τον περασμένο Ιούνιο.
Οι συνδιαλεγόμενοι του Βασιλιά, φέρεται λοιπόν να εξέφρασαν την έντονη ανησυχίας τους για την ενδεχόμενη δημόσια εγγραφή της Saudi Aramco, τονίζοντας ότι ενώ θα έχει θετικό αντίκτυπο στον Θρόνο, θα επιφέρει παράλληλα την δημόσια αποκάλυψη των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας.
Το Reuters αποκαλύπτει ότι η απόφαση του Βασιλιά για την ακύρωση της IPO είναι τελεσίδικη ενώ αξιωματούχοι του Θρόνου να μην συμφωνούν με την «εμμονή» κάποιων ΜΜΕ τονίζοντας ότι οι συζητήσεις για την φύση και το timing της δημόσιας εγγραφής της Aramco, καλά κρατούν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ