
Η δημόσια εγγραφή της Saudi Aramco στις κεφαλαιαγορές, η οποία φημολογείται δύο χρόνια και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από το επενδυτικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο, φαίνεται πως θα παραμείνει απλά μια ιδέα και τίποτα παραπάνω.
Δημοσίευμα των Νew York Times της προηγούμενης εβδομάδας ανέφερε ότι σύμβουλοι και μέτοχοι του σαουδαραβικής πετρελαϊκής εταιρείας στρέφουν την προσοχή τους στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Sabic, σαουδαραβικού κολοσσού χημικών με έδρα το Ριάντ, με αποτέλεσμα η πολυσυζητημένη IPO να περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Από την άλλη το CNN ανέφερε ότι ο Σαουδαραβικός Θρόνος αποσκοπεί με την προσφορά κοινών μετοχών της Saudi Aramco, στην προσέλκυση κεφαλαίων ύψους $100 δις προκειμένου η σαουδαραβική οικονομία να απεξαρτηθεί μερικώς από τον «μαύρο χρυσό».
Το όραμα ωστόσο του 32χρόνου πρίγκιπα του Βασιλείου, Mohammed bin Salman, για την εμπλοκή του μεγαλύτερου εξαγωγέα πετρελαίου παγκοσμίως στις διεθνείς αγορές φαίνεται πως θα αποτελέσει όνειρο θερινής νυκτός μετά την παρέμβαση του πατέρα του, όπως σημειώνει το Reuters.
Όπως επισημαίνουν στενοί κύκλοι του Θρόνου, ο Βασιλιάς προέβη σε αυτή την απόφαση μετά από συνάντηση που είχε με μέλη της βασιλικής οικογενείας, τραπεζίτες και υψηλόβαθμα στελέχη του πετρελαϊκού κολοσσού -μεταξύ των οποίων και ένας τέως CEO της Saudi Aramco- τον περασμένο Ιούνιο.
Οι συνδιαλεγόμενοι του Βασιλιά, φέρεται λοιπόν να εξέφρασαν την έντονη ανησυχίας τους για την ενδεχόμενη δημόσια εγγραφή της Saudi Aramco, τονίζοντας ότι ενώ θα έχει θετικό αντίκτυπο στον Θρόνο, θα επιφέρει παράλληλα την δημόσια αποκάλυψη των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας.
Το Reuters αποκαλύπτει ότι η απόφαση του Βασιλιά για την ακύρωση της IPO είναι τελεσίδικη ενώ αξιωματούχοι του Θρόνου να μην συμφωνούν με την «εμμονή» κάποιων ΜΜΕ τονίζοντας ότι οι συζητήσεις για την φύση και το timing της δημόσιας εγγραφής της Aramco, καλά κρατούν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ