
Η διαφάνεια και η αξιοκρατία στην εισαγωγή νέων στελεχών στο Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή εδραιώνονται για πρώτη φορά, με την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων 75/2018 και 76/2018 που αφορούν την Οργάνωση και τη Λειτουργία της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, καθώς και την ένταξη των δύο σχολών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα δύο νέα Προεδρικά Διατάγματα δημοσιεύτηκαν χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά την ψήφιση του νόμου 4504/2017 που κατέθεσε στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων εντάσσεται στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στην ανώτερη βαθμίδα. Στην πρώτη σχολή η φοίτηση θα έχει διάρκεια 4 ετών, αντί εννέα μηνών και στη δεύτερη σχολή η διάρκεια φοίτησης θα είναι στο εξής δύο χρόνια αντί για έξι μήνες, όπως προβλέπει ο νόμος 4504/2017. Από το Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020, και για πρώτη φορά, η εισαγωγή στις δύο σχολές θα γίνεται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων, γεγονός που διασφαλίζει την διαφάνεια και την αξιοκρατία.
Με το νέο θεσμικό πλαίσιο που ορίζουν τα δύο νέα Προεδρικά Διατάγματα, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αναβαθμίζονται οι δύο σχολές, η εκπαίδευση που παρέχουν, καθώς και η κατάρτιση των νέων στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Επιπλέον εξασφαλίζεται σταθερή, κάθε χρόνο, ροή νέων στελεχών στο Λιμενικό Σώμα.
Στο πλαίσιο της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των Σχολών ετοιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών, προς αντικατάσταση των σημερινών, οι προδιαγραφές των οποίων ανταποκρίνονταν στις προδιαγραφές των δεκαετιών του ‘50 και του ’60. Με τον τρόπο αυτό τα προγράμματα σπουδών θα ανταποκρίνονται στη σύγχρονη πραγματικότητα και τα νέα στελέχη του Σώματος θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ