
Ο γερμανικός οίκος αξιολόγησης, Scope Ratings GmbH, δημοσιοποίησε την Δευτέρα 30 Ιουλίου τις εκτιμήσεις της για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας τους επόμενους 18 μήνες.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην εν λόγω έρευνα, η ποιότητα, το μέγεθος και η διαφοροποίηση των assets τους θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία των ναυτιλιακών εταιρειών στο εγγύς μέλλον, ενώ τα κόστη τον κλάδο αυξάνονται, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και αυστηρότεροι και το κλίμα γύρω από το διεθνές εμπόριο διαρκώς επιδεινώνεται.
Μόνη εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος των containerships, καθώς όπως εκτιμά ο Οίκος οι εταιρείες με τους μεγαλύτερους στόλους και τα πιο αποδοτικά πλοία θα καταγράψουν κέρδη για το 2018.
Από την άλλη, μία από τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες είναι η τιμή του πετρελαίου, καθώς η Scope εκτιμά ότι οι τιμές καυσίμων θα αυξηθούν κατά 25% φέτος σε σύγκριση με το 2017, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους παρά την αναμενόμενη ισχυρή οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα αναλυτές του Οίκου τονίζουν ότι η ανακύκλωση πλοίων κατά το β’ εξάμηνο του 2018 και το 2019 θα πρέπει να επιταχυνθούν και η επιτάχυνση αυτή είναι εφικτό να επιτευχθεί ελέω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών για τις αέριες εκπομπές θείου από τα πλοία και της αύξησης των απαιτήσεων για την εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία. Οι απαιτήσεις αυτές θα ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν σε νεότευκτα πλοία και να ανακυκλώσουν τα παλαιότερα.
Τέλος ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος θα εξακολουθεί να «πονοκεφαλιάζει» τους πλοιοκτήτες διεθνώς και το προσεχές διάστημα, καθώς οι εμπορικές κυρώσεις ανάμεσα στις σημαντικότερες οικονομίες του κόσμου θα επιδράσουν αρνητικά στον όγκο των δια θαλάσσης εμπορικών ροών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ