
Τα scrubbers φαίνεται πως κερδίζουν συνεχώς έδαφος στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο καθώς 983 πλοία παγκοσμίως έχουν ήδη εγκαταστήσει ή έχουν παραγγείλει τα εν λόγω συστήματα καθαρισμού καυσαερίων των πλοίων.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την έρευνα της EGCSA (Exhaust Gas Cleaning System Association) βασισμένη σε πρόσφατες αναφορές σύμφωνα με τις οποίες μεγάλες πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες παγκοσμίως όπως η Spliethoff, η Frontline, η DHT και η Star Bulk έχουν επιλέξει scubbers για να εξοπλίσουν τα πλοία τους. Παράλληλα αναφέρεται επίσης μία κορυφαία εταιρεία στον κλάδο των containerships έχει επιβεβαιώσει ότι προτίθεται να στραφεί προς τα συγκεκριμένα συστήματα με σκοπό να ανταπεξέλθει στις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ με ισχύ στις αρχές του 2020.
Σημειώνεται ότι μέχρι πρόσφατα τα μεγαλύτερα εγκατεστημένα συστήματα διαχείρισης καυσαερίων αφορούσε κινητήρες ισχύος μεταξύ 25 και 30 MW. Ωστόσο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα νέα υβριδικά συστήματα αφορούν κινητήρες containerships ισχύος 72MW.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το 60% των εγκαταστάσεων scrubbers σε νεότευκτα και second-hand λαμβάνει χώρα σε ναυπηγεία της Ασίας. Παράλληλα στην έρευνα τονίζεται ότι το 63% των πλοίων έχουν ήδη εγκαταστήσει scrubbers ή αναμένεται να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, ενώ το 37% αφορά εγκαταστάσεις σε νεότευκτα, όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα:
Επισημαίνεται ότι τα συστήματα scrubbers εντοπίζονται πίσω στο 2015, όταν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για μέγιστες εκπομπές καυσαερίων 0,10% «ανάγκασαν» έναν αριθμό RοRο πλοίων να στραφούν προς τις τεχνολογίες αυτές. Στη συνέχεια ακολούθησε ο κλάδος των κρουαζιερόπλοιων και εν έτει 2018 ολοένα και περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου παραγγέλνουν scrubbers, όπως παρουσιάζεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ