
Τα scrubbers φαίνεται πως κερδίζουν συνεχώς έδαφος στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο καθώς 983 πλοία παγκοσμίως έχουν ήδη εγκαταστήσει ή έχουν παραγγείλει τα εν λόγω συστήματα καθαρισμού καυσαερίων των πλοίων.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την έρευνα της EGCSA (Exhaust Gas Cleaning System Association) βασισμένη σε πρόσφατες αναφορές σύμφωνα με τις οποίες μεγάλες πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες παγκοσμίως όπως η Spliethoff, η Frontline, η DHT και η Star Bulk έχουν επιλέξει scubbers για να εξοπλίσουν τα πλοία τους. Παράλληλα αναφέρεται επίσης μία κορυφαία εταιρεία στον κλάδο των containerships έχει επιβεβαιώσει ότι προτίθεται να στραφεί προς τα συγκεκριμένα συστήματα με σκοπό να ανταπεξέλθει στις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ με ισχύ στις αρχές του 2020.
Σημειώνεται ότι μέχρι πρόσφατα τα μεγαλύτερα εγκατεστημένα συστήματα διαχείρισης καυσαερίων αφορούσε κινητήρες ισχύος μεταξύ 25 και 30 MW. Ωστόσο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα νέα υβριδικά συστήματα αφορούν κινητήρες containerships ισχύος 72MW.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το 60% των εγκαταστάσεων scrubbers σε νεότευκτα και second-hand λαμβάνει χώρα σε ναυπηγεία της Ασίας. Παράλληλα στην έρευνα τονίζεται ότι το 63% των πλοίων έχουν ήδη εγκαταστήσει scrubbers ή αναμένεται να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, ενώ το 37% αφορά εγκαταστάσεις σε νεότευκτα, όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα:
Επισημαίνεται ότι τα συστήματα scrubbers εντοπίζονται πίσω στο 2015, όταν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για μέγιστες εκπομπές καυσαερίων 0,10% «ανάγκασαν» έναν αριθμό RοRο πλοίων να στραφούν προς τις τεχνολογίες αυτές. Στη συνέχεια ακολούθησε ο κλάδος των κρουαζιερόπλοιων και εν έτει 2018 ολοένα και περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου παραγγέλνουν scrubbers, όπως παρουσιάζεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ