
Τα έξοδα επάνδρωσης πλοίων έχουν αυξηθεί σε «μέτρια» επίπεδα για το 2018 μετά από πολλά χρόνια στασιμότητας καθώς η ανάκαμψη που παρατηρείται στην ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει πολλούς εφοπλιστικούς οίκους στο να αυξήσουν το μέσο επίπεδο μισθών, ιδιαίτερα των αμοιβών των αξιωματικών ΕΝ.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την πρόσφατη έκθεση «Manning Annual Review and Forecast» της Drewry, η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018. Παράλληλα στην έρευνα επισημαίνεται ότι το συνολικό κόστος επάνδρωσης αυξήθηκε κατά 1% το 2018, καθώς οι μισθοί αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων αυξήθηκαν κατά το ίδιο ποσοστό. Τονίζεται ότι για το 2017 το αντίστοιχο κόστος είχε αυξηθεί κατά μόλις 0,2% ενώ οι μισθοί κατά μέσο όρο είχαν μειωθεί κατά 0,75%.
Στο γράφημα που ακολουθεί αποτυπώνεται η ισχνή αυτή αύξηση για το 2018 μέσα από τον δείκτη κόστους επάνδρωσης πλοίων:
Όπως εκτιμάται, η αύξηση της προσφοράς αξιωματικών στην παγκόσμια ναυτιλία θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ωστόσο η υπερπροσφορά πληρωμάτων αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το προσεχές διάστημα.
Η ερευνητική ομάδα της Drewry θεωρεί ότι παρά το γεγονός ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) θα προχωρήσει σε νέες μισθολογικές κλίμακες από τον Ιανουάριο του 2019 σε συμφωνία πάντα με οργανώσεις εργοδοτών, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να ωθήσει σημαντικά προς τα πάνω τους μέσους μισθούς αφού ήδη μεγάλη μερίδα ναυτικών κινείται μισθολογικά πάνω από τους ελάχιστους μισθούς.
Τέλος, όπως επισημαίνεται, τα κόστη επάνδρωσης πλοίων κατά μέσο όρο θα αυξηθούν «συντηρητικά» κατά τα επόμενα πέντε χρόνια ενώ προς τα τέλη της πενταετίας ενδεχομένως να υπάρξει μια πιο «βίαιη» αύξηση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ