
Τα έξοδα επάνδρωσης πλοίων έχουν αυξηθεί σε «μέτρια» επίπεδα για το 2018 μετά από πολλά χρόνια στασιμότητας καθώς η ανάκαμψη που παρατηρείται στην ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει πολλούς εφοπλιστικούς οίκους στο να αυξήσουν το μέσο επίπεδο μισθών, ιδιαίτερα των αμοιβών των αξιωματικών ΕΝ.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την πρόσφατη έκθεση «Manning Annual Review and Forecast» της Drewry, η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018. Παράλληλα στην έρευνα επισημαίνεται ότι το συνολικό κόστος επάνδρωσης αυξήθηκε κατά 1% το 2018, καθώς οι μισθοί αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων αυξήθηκαν κατά το ίδιο ποσοστό. Τονίζεται ότι για το 2017 το αντίστοιχο κόστος είχε αυξηθεί κατά μόλις 0,2% ενώ οι μισθοί κατά μέσο όρο είχαν μειωθεί κατά 0,75%.
Στο γράφημα που ακολουθεί αποτυπώνεται η ισχνή αυτή αύξηση για το 2018 μέσα από τον δείκτη κόστους επάνδρωσης πλοίων:
Όπως εκτιμάται, η αύξηση της προσφοράς αξιωματικών στην παγκόσμια ναυτιλία θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ωστόσο η υπερπροσφορά πληρωμάτων αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το προσεχές διάστημα.
Η ερευνητική ομάδα της Drewry θεωρεί ότι παρά το γεγονός ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) θα προχωρήσει σε νέες μισθολογικές κλίμακες από τον Ιανουάριο του 2019 σε συμφωνία πάντα με οργανώσεις εργοδοτών, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να ωθήσει σημαντικά προς τα πάνω τους μέσους μισθούς αφού ήδη μεγάλη μερίδα ναυτικών κινείται μισθολογικά πάνω από τους ελάχιστους μισθούς.
Τέλος, όπως επισημαίνεται, τα κόστη επάνδρωσης πλοίων κατά μέσο όρο θα αυξηθούν «συντηρητικά» κατά τα επόμενα πέντε χρόνια ενώ προς τα τέλη της πενταετίας ενδεχομένως να υπάρξει μια πιο «βίαιη» αύξηση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ