
Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της Μαλαισίας με το όνομα «East Coast Rail Link» θα επιβαρύνει εν τέλει τον κρατικό προϋπολογισμό με $20 δις, όπως ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών της χώρας, Lim Guan Eng, σε τοπικά μέσα την Τρίτη 3 Ιουλίου. Είναι ενδεικτικό ότι ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε αύξηση του κόστους κατά περίπου 35% σε σχέση με τις εκτιμήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης της ασιατικής χώρας.
Συγκεκριμένα το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε ένα χρόνο πριν, είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει περίπου $13,6 δις.
Η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή μήκους 688 χιλιομέτρων θα συνδέει τις ανατολικές ακτές της χώρας με τα σημαντικότερα λιμάνια που βρίσκονται στις δυτικές ακτές και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για την εκπλήρωση του φιλόδοξου «Belt and Road Ιnitiative» της Κίνας. Σκοπός είναι να αποφεύγονται τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης που αφορούν εμπορεύματα από και προς την Κίνα.
Σε ανακοίνωσή του ο Υπουργός Eng επεσήμανε παράλληλα ότι το project του East Coast Rail Link θα είναι οικονομικά βιώσιμο μόνο στην περίπτωση που η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company) μειώσει αισθητά το κόστος κατασκευής.
Επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση της Μαλαισίας, η οποία εξελέγη τον περασμένο Μάιο, έχει δεσμευθεί να μειώσει το δημόσιο χρέος, να πατάξει τη διαφθορά και να αναθεωρήσει όλα τα μεγάλα έργα της προηγούμενης κυβέρνησης Najib Razak . Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός της χώρας, Mahathir Mohamad, τόνισε ότι δεν θα ολοκληρώσει το έργο της high-speed σιδηροδρομικής γραμμής Κουάλα Λουμπούρ- Σιγκαπούρης το οποίο βρισκόταν μέχρι πρότινος στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας. Από την άλλη πλευρά είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους η αεροπορική σύνδεση Κουάλα Λουμπούρ- Σιγκαπούρης αναδείχθηκε ως η πιο πολυσύχναστη παγκοσμίως.
Φαίνεται λοιπόν ότι η Μαλαισία μπαίνει σε μια νέα εποχή και μένει να φανεί εάν η νέα κυβέρνηση της χώρας εκπληρώσει τις πολλά υποσχόμενα δεσμεύσεις της.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ