
Βελτιωμένοι ναύλοι έχουν καταγραφεί στην αγορά των dry bulk carriers κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018. Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Handysize, Supramax και Panamax έχουν σημειώσει άνοδο της τάξης του 25- 27% το πρώτο τετράμηνο του έτους, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, ενώ τα Capesizes σημείωσαν αύξηση στους ναύλους τους μόνο κατά 5%, σύμφωνα με έρευνα της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 οι θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων ήταν αυξημένες συγκριτικά με πέρυσι. Μείωση ωστόσο περίπου 11% καταγράφηκε στις δια θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλευμάτων.
Αναφορικά με το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10,2 εκατ. τόνους, συγκριτικά με πέρυσι.
Το 44% των νεότευκτων dry bulk carriers των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018 εντάχθηκε στον στόλο των Capesizes, ενώ τα 27 από τα συνολικά 114 νεοναυπηγηθέντα πλοία ήταν κατηγορίας Handysize, με χωρητικότητα μικρότερη των 40.000 τόνων.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της BIMCO, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2018 εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας μόλις 1,7 εκατ. τόνων, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 37% στο ρυθμό ανακύκλωσης συγκριτικά με τις ανακυκλώσεις dry bulk carriers πέρυσι.
Ωστόσο, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες για νέα dry bulk carriers το πρώτο τετράμηνο του έτους αφορούσαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατ. τόνων.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η αγορά των dry bulk carriers στην παρούσα περίοδο δεν «αντέχει» άλλες ναυπηγήσεις πλοίων καθώς βρίσκεται σε μια πορεία προς την επιθυμητή ισορροπία.
Αναφορικά με το μέλλον προβλέπεται αύξηση κατά 2% στην παγκόσμια ζήτηση για dry bulk carriers και η BIMCO προειδοποιεί ότι είναι ανεκτή μία αύξηση κατά 1,5- 2% στην προσφορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να μην διαταραχθεί η πορεία των ναύλων στη συγκεκριμένη αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ