
Βελτιωμένοι ναύλοι έχουν καταγραφεί στην αγορά των dry bulk carriers κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018. Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Handysize, Supramax και Panamax έχουν σημειώσει άνοδο της τάξης του 25- 27% το πρώτο τετράμηνο του έτους, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, ενώ τα Capesizes σημείωσαν αύξηση στους ναύλους τους μόνο κατά 5%, σύμφωνα με έρευνα της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 οι θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων ήταν αυξημένες συγκριτικά με πέρυσι. Μείωση ωστόσο περίπου 11% καταγράφηκε στις δια θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλευμάτων.
Αναφορικά με το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10,2 εκατ. τόνους, συγκριτικά με πέρυσι.
Το 44% των νεότευκτων dry bulk carriers των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018 εντάχθηκε στον στόλο των Capesizes, ενώ τα 27 από τα συνολικά 114 νεοναυπηγηθέντα πλοία ήταν κατηγορίας Handysize, με χωρητικότητα μικρότερη των 40.000 τόνων.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της BIMCO, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2018 εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας μόλις 1,7 εκατ. τόνων, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 37% στο ρυθμό ανακύκλωσης συγκριτικά με τις ανακυκλώσεις dry bulk carriers πέρυσι.
Ωστόσο, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες για νέα dry bulk carriers το πρώτο τετράμηνο του έτους αφορούσαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατ. τόνων.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η αγορά των dry bulk carriers στην παρούσα περίοδο δεν «αντέχει» άλλες ναυπηγήσεις πλοίων καθώς βρίσκεται σε μια πορεία προς την επιθυμητή ισορροπία.
Αναφορικά με το μέλλον προβλέπεται αύξηση κατά 2% στην παγκόσμια ζήτηση για dry bulk carriers και η BIMCO προειδοποιεί ότι είναι ανεκτή μία αύξηση κατά 1,5- 2% στην προσφορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να μην διαταραχθεί η πορεία των ναύλων στη συγκεκριμένη αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ