
Βελτιωμένοι ναύλοι έχουν καταγραφεί στην αγορά των dry bulk carriers κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018. Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Handysize, Supramax και Panamax έχουν σημειώσει άνοδο της τάξης του 25- 27% το πρώτο τετράμηνο του έτους, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, ενώ τα Capesizes σημείωσαν αύξηση στους ναύλους τους μόνο κατά 5%, σύμφωνα με έρευνα της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 οι θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων ήταν αυξημένες συγκριτικά με πέρυσι. Μείωση ωστόσο περίπου 11% καταγράφηκε στις δια θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλευμάτων.
Αναφορικά με το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10,2 εκατ. τόνους, συγκριτικά με πέρυσι.
Το 44% των νεότευκτων dry bulk carriers των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018 εντάχθηκε στον στόλο των Capesizes, ενώ τα 27 από τα συνολικά 114 νεοναυπηγηθέντα πλοία ήταν κατηγορίας Handysize, με χωρητικότητα μικρότερη των 40.000 τόνων.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της BIMCO, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2018 εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας μόλις 1,7 εκατ. τόνων, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 37% στο ρυθμό ανακύκλωσης συγκριτικά με τις ανακυκλώσεις dry bulk carriers πέρυσι.
Ωστόσο, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες για νέα dry bulk carriers το πρώτο τετράμηνο του έτους αφορούσαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατ. τόνων.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η αγορά των dry bulk carriers στην παρούσα περίοδο δεν «αντέχει» άλλες ναυπηγήσεις πλοίων καθώς βρίσκεται σε μια πορεία προς την επιθυμητή ισορροπία.
Αναφορικά με το μέλλον προβλέπεται αύξηση κατά 2% στην παγκόσμια ζήτηση για dry bulk carriers και η BIMCO προειδοποιεί ότι είναι ανεκτή μία αύξηση κατά 1,5- 2% στην προσφορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να μην διαταραχθεί η πορεία των ναύλων στη συγκεκριμένη αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ