
H Glencore και το κρατικό fund Qatar Investment Authority (QIA) τερμάτισαν την συμφωνία με την κινεζική CEFC, η οποία αφορούσε την πώληση του 14,16% της κατά το ήμισυ κρατικής ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft στην κινεζική εταιρεία ενέργειας.
Η Glencore δήλωσε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018: «Η κοινοπραξία (μεταξύ Glencore και QIA) απέστειλε σήμερα μια ειδοποίηση στη CEFC για τον τερματισμό της συμφωνίας και συνεπώς η προτεινόμενη πώληση δεν θα συνεχιστεί πλέον».
Mετά την εξέλιξη αυτή, το QIA θα κατέχει πλέον το 18,93% των μετοχών της Rosneft, καθώς το ποσοστό αυτό που προοριζόταν για την CEFC, θα περάσει στα χέρια θυγατρικής εταιρείας του QIA . Με την εξαγορά αυτή το καταριανό fund ενισχύει την συμμετοχή της στο μεγαλύτερο προμηθευτή αργού πετρελαίου της Ρωσίας και καθίσταται έτσι ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας. Η Glencore από την πλευρά της θα λάβει ένα ποσό της τάξης των 3,7 δις δολαρίων για την εν λόγω παραχώρηση στην θυγατρική της QIA και θα διατηρήσει το 0,57% της Rosneft.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2017, η Glencore και το Qatar Investment Authority, συνήψαν συμφωνία για την σύσταση κοινοπραξίας με ποσοστό συμμετοχής 50% εκατέρωθεν, με σκοπό την απόκτηση του 19,5% της Rosneft. Παράλληλα τον Σεπτέμβριο του 2017, η κοινοπραξία προχώρησε σε συμφωνία με την κινεζική CEFC για την διάθεση του 14,16% των μετοχών της Rosneft.
Τέλος υψηλόβαθμο στέλεχος της ρωσικής εταιρείας δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass: «Η εταιρεία δεν σχετίζεται με την αλλαγή στην δομή εκμετάλλευσης της κοινοπραξίας, ωστόσο η Rosneft υποστηρίζει την απόφαση αυτή των μετόχων της».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAXIM MALINOVSKY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ