
O εμπορικός κύκλος εργασιών μεταξύ Ρωσίας και Κίνας αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 δις δολάρια μέσα στο 2018 σύμφωνα με το όσα υποστήριξε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε την Παρασκευή 20 Απριλίου 2018.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο της κινεζικής κυβέρνησης, το διμερές εμπόριο μεταξύ Ρωσίας και Κίνας παρουσιάζει μια αυξητική τάση για το 2018 καθώς κατά το πρώτο τρίμηνό του αυξήθηκε κατά 30% . Παράλληλα σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Τass οι πωλήσεις εμπορευμάτων μεταξύ των δύο χωρών για το 2017 ανήλθαν σε αξία στα 84,1 δις δολάρια αυξημένες κατά 19% σε σχέση με το 2016.
Στοιχεία των τελωνειακών αρχών της Κίνας αναφέρουν ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, ο όγκος εξαγωγών από την Κίνα προς τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 23,7% και άγγιξαν τα 10,3 δις δολάρια, ενώ την ίδια στιγμή ο όγκος εισαγωγών ρωσικών προϊόντων στην Κίνα κατά την ίδια περίοδο αυξήθηκε κατά 32% στα 12,7 δις δολάρια.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με προηγούμενο άρθρο των «Ναυτικών Χρονικών» , η Ρωσία τον Μάρτιο αποτέλεσε για 13ο συνεχόμενο μήνα τον μεγαλύτερο προμηθευτή αργού πετρελαίου στην Κίνα γεγονός που δείχνει τη σύσφιξη των δύο χωρών σε εμπορικό επίπεδο ιδιαίτερα μετά την επιβολή κυρώσεων από την πλευρά των ΗΠΑ.
Παράλληλα σημαντική είναι και η συμβολή του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς τα τελευταία χρόνια οι εκατέρωθεν επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πολλές με αποτέλεσμα να αυξηθούν αρκετά οι εμπορευματικές ροές μεταξύ των δύο χωρών. Αξίζει τέλος να τονιστεί ότι η ανάπτυξη του δικτύου έγκειται στην εφαρμογή του φιλόδοξου «Οne Belt One Road Initiative» της Κίνας το οποίο στοχεύει να φέρει κοντά τα κράτη της Κεντρικής Ασίας και της Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ