
Από τις αρχές του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων έχουν σταλεί προς ανακύκλωση, αντιπροσωπεύοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 1982.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη ναυτιλιακή εταιρεία Teekay, οι λόγοι που οδήγησαν στον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων ήταν οι χαμηλοί ναύλοι, οι υψηλές τιμές που προσφέρονται για ανακύκλωση πλοίων και η μεγάλη ηλικία των ποντοπόρων πλοίων σε συνδυασμό με τους επερχόμενους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2018 η μέση ηλικία των δεξαμενόπλοιων που εστάλησαν προς ανακύκλωση ήταν περίπου είκοσι ετών.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα της Teekay, εάν συνεχιστεί ο υψηλός ρυθμός ανακύκλωσης των δεξαμενόπλοιων μέχρι τα τέλη του 2018, τότε εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου των συγκεκριμένων πλοίων θα είναι μηδενικός εντός του τρέχοντος έτους ή ακόμα και αρνητικός, κάτι που έχει να καταγραφεί από το 2001.
Ωστόσο τα υψηλά επίπεδα ανακύκλωσης δημιουργούν θετικές προσδοκίες για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό και με την αύξηση της ζήτησης που αναμένεται να σημειωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ