
Σχεδόν έναν χρόνο πριν το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου από την οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τραπεζικός τομέας της Βρετανίας αρχίζει να βιώνει όλο και πιο έντονα τις συνέπειες του Brexit.
Η επιλογή πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι η μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και αυτό γιατί τα διεθνή τραπεζικά ιδρύματα που έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στο Λονδίνο κινδυνεύουν να χάσουν το προνόμιο που τους επιτρέπει να επιχειρούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Bloomberg, που έχει επεξεργαστεί η Statista, η Φρανκφούρτη μοιάζει να αποτελεί τον πλέον προτιμητέο τόπο μετεγκατάστασης για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βρετανίας, με το Παρίσι να ακολουθεί κατά πόδας. Σημαντικός αριθμός ιδρυμάτων έχει, μάλιστα, ανακοινώσει και τον –κατά προσέγγιση– αριθμό των εργαζομένων τους που θα κάνει την «έξοδό» του από το Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι: UBS, Goldman Sachs, Morgan Stanley και Nomura επιλέγουν ως ευρωπαϊκή τους έδρα την Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι φαίνεται να επιλέγουν οι: HSBC, Societe Generale και Bank of America. Σε ό,τι αφορά την UBS, από τις 5.000 θέσεις εργασίας που διατηρεί στο Λονδίνο, οι 1.500 υπολογίζεται ότι θα μεταφερθούν στην Φρανκφούρτη, ενώ από τις 6.000 θέσεις εργασίας της Goldman Sachs οι 1.000 θα μεταφερθούν στο γερμανικό οικονομικό κέντρο. Από τις 5.000 θέσεις εργασίας της HSBC, οι 1.000 θα μεταφερθούν στο Παρίσι, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εργαζομένων και στα υπόλοιπα ιδρύματα, που θα πρέπει να μετεγκατασταθεί σε μία εκ των ευρωπαϊκών οικονομικών πρωτευουσών.
Ωστόσο, καθώς επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα ως προς την έκβαση των εμπορικών διαπραγματεύσεων ΗΒ και ΕΕ, αυτή η εικόνα της μετεγκατάστασης εδρών και προσωπικού των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ίσως διαφοροποιηθεί σημαντικά και επί τα χείρω για την Βρετανία στους μήνες που έρχονται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WILL OLIVER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…

Στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας επιθυμεί να βρεθεί το Πεκίνο, το οποίο οραματίζεται ένα πράσινο μέλλον για τις θαλάσσιες μεταφορές,…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του στόλου της γιόρτασε πρόσφατα η Viking Cruises, με τα «βαφτίσια» εννέα νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την…

Τα προϊόντα πετρελαίου της Ινδίας αντιμετωπίζουν τη δεδομένη στιγμή μια «διχασμένη» παγκόσμια ζήτηση, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα,…

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ