
Σχεδόν έναν χρόνο πριν το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου από την οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τραπεζικός τομέας της Βρετανίας αρχίζει να βιώνει όλο και πιο έντονα τις συνέπειες του Brexit.
Η επιλογή πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι η μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και αυτό γιατί τα διεθνή τραπεζικά ιδρύματα που έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στο Λονδίνο κινδυνεύουν να χάσουν το προνόμιο που τους επιτρέπει να επιχειρούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Bloomberg, που έχει επεξεργαστεί η Statista, η Φρανκφούρτη μοιάζει να αποτελεί τον πλέον προτιμητέο τόπο μετεγκατάστασης για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βρετανίας, με το Παρίσι να ακολουθεί κατά πόδας. Σημαντικός αριθμός ιδρυμάτων έχει, μάλιστα, ανακοινώσει και τον –κατά προσέγγιση– αριθμό των εργαζομένων τους που θα κάνει την «έξοδό» του από το Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι: UBS, Goldman Sachs, Morgan Stanley και Nomura επιλέγουν ως ευρωπαϊκή τους έδρα την Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι φαίνεται να επιλέγουν οι: HSBC, Societe Generale και Bank of America. Σε ό,τι αφορά την UBS, από τις 5.000 θέσεις εργασίας που διατηρεί στο Λονδίνο, οι 1.500 υπολογίζεται ότι θα μεταφερθούν στην Φρανκφούρτη, ενώ από τις 6.000 θέσεις εργασίας της Goldman Sachs οι 1.000 θα μεταφερθούν στο γερμανικό οικονομικό κέντρο. Από τις 5.000 θέσεις εργασίας της HSBC, οι 1.000 θα μεταφερθούν στο Παρίσι, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εργαζομένων και στα υπόλοιπα ιδρύματα, που θα πρέπει να μετεγκατασταθεί σε μία εκ των ευρωπαϊκών οικονομικών πρωτευουσών.
Ωστόσο, καθώς επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα ως προς την έκβαση των εμπορικών διαπραγματεύσεων ΗΒ και ΕΕ, αυτή η εικόνα της μετεγκατάστασης εδρών και προσωπικού των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ίσως διαφοροποιηθεί σημαντικά και επί τα χείρω για την Βρετανία στους μήνες που έρχονται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WILL OLIVER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ