
Σχεδόν έναν χρόνο πριν το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου από την οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τραπεζικός τομέας της Βρετανίας αρχίζει να βιώνει όλο και πιο έντονα τις συνέπειες του Brexit.
Η επιλογή πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι η μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και αυτό γιατί τα διεθνή τραπεζικά ιδρύματα που έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στο Λονδίνο κινδυνεύουν να χάσουν το προνόμιο που τους επιτρέπει να επιχειρούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Bloomberg, που έχει επεξεργαστεί η Statista, η Φρανκφούρτη μοιάζει να αποτελεί τον πλέον προτιμητέο τόπο μετεγκατάστασης για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βρετανίας, με το Παρίσι να ακολουθεί κατά πόδας. Σημαντικός αριθμός ιδρυμάτων έχει, μάλιστα, ανακοινώσει και τον –κατά προσέγγιση– αριθμό των εργαζομένων τους που θα κάνει την «έξοδό» του από το Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι: UBS, Goldman Sachs, Morgan Stanley και Nomura επιλέγουν ως ευρωπαϊκή τους έδρα την Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι φαίνεται να επιλέγουν οι: HSBC, Societe Generale και Bank of America. Σε ό,τι αφορά την UBS, από τις 5.000 θέσεις εργασίας που διατηρεί στο Λονδίνο, οι 1.500 υπολογίζεται ότι θα μεταφερθούν στην Φρανκφούρτη, ενώ από τις 6.000 θέσεις εργασίας της Goldman Sachs οι 1.000 θα μεταφερθούν στο γερμανικό οικονομικό κέντρο. Από τις 5.000 θέσεις εργασίας της HSBC, οι 1.000 θα μεταφερθούν στο Παρίσι, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εργαζομένων και στα υπόλοιπα ιδρύματα, που θα πρέπει να μετεγκατασταθεί σε μία εκ των ευρωπαϊκών οικονομικών πρωτευουσών.
Ωστόσο, καθώς επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα ως προς την έκβαση των εμπορικών διαπραγματεύσεων ΗΒ και ΕΕ, αυτή η εικόνα της μετεγκατάστασης εδρών και προσωπικού των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ίσως διαφοροποιηθεί σημαντικά και επί τα χείρω για την Βρετανία στους μήνες που έρχονται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WILL OLIVER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ