
Δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συγκρούστηκαν πριν από λίγες ώρες εντός του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων South Asia Pakistan Terminals (SAPT), στον εμπορικό λιμένα του Καράτσι, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην θάλασσα μεγάλος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων και να ανασταλεί η λειτουργία του τερματικού σταθμού.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα του Πακιστάν, περί τα 60 εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στην θάλασσα όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MV Tolten ” της Hapag Lloyd κατά την διαδικασία πρόσδεσής του συγκρούστηκε με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MV Hamburg Bay”, που βρισκόταν ήδη δεμένο σε προβλήτα του τερματικού σταθμού, έτοιμο προς εκφόρτωση.
Λόγω της πτώσης των εμπορευματοκιβωτίων και για λόγους ασφαλείας αποφασίστηκε η προσωρινή αναστολή λειτουργίας του τερματικού σταθμού. Από τη σύγκρουση δεν προκλήθηκε κανένας τραυματισμός μέλους πληρώματος ή λιμενεργατών, ενώ δεν σημειώθηκαν καταστροφές στους γερανούς του τερματικού σταθμού.
Βίντεο της σύγκρουσης έχει αναρτηθεί στο YouTube, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.
Σύμφωνα με το βίντεο, που έχει έρθει στην δημοσιότητα, η σύγκρουση μοιάζει να ήταν αποτέλεσμα κακών χειρισμών από το πλοίο που ετοιμαζόταν να προσδέσει στον προβλήτα με εμπλοκή στο ατύχημα και του πλοηγού. Πιθανά αίτια η απώλεια ελέγχου των χειρισμών (situational awareness) ή/ και η κακή βραχυπρόθεσμη στρατηγική (short term strategy) σε ό,τι αφορά τους χειρισμούς πρόσδεσης με πλοηγό. Φυσικά, το πλοίο που ήταν παραβεβλημένο στον προβλήτα δεν φέρει ευθύνη για το ατύχημα.
Σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο “Pakistan Today” ανάλογο περιστατικό σύγκρουσης πλοίων είχε λάβει χώρα και προ διμήνου και η ευθύνη του ατυχήματος είχε αποδοθεί τότε στις εσφαλμένες κινήσεις των πλοηγών του λιμένα.
Ωστόσο, για το σημερινό ατύχημα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η έρευνα που έχει ήδη διατάξει η Λιμενική Αρχή του Καράτσι.
Φωτό: YouTube/khabarwalay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ