
Η Κίνα είναι μία από τις οικονομίες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να «σκάσει» μία τραπεζική κρίση, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (Bank of International Settlements).
Στα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία μελετώνται τα σημεία συναγερμού για μια πιθανή τραπεζική κρίση, αναλύεται ότι το υψηλό χρέος της Κίνας σε σχέση με το ΑΕΠ της, ξεπερνά κατά πολύ το σημείο αντοχής από μια πιθανή συστημική κρίση, καθιστώντας περισσότερο ευάλωτες τις κινεζικές τράπεζες.
Εκτός από την Κίνα, αντίστοιχους κινδύνους διατρέχουν ο Καναδάς και το Χονγκ Κονγκ, λόγω των πολύ υψηλών τιμών των ακινήτων που ενδεχομένως να αποτελέσουν «φούσκα», η οποία θα σκάσει.
Εν αντιθέσει με αξιωματούχους των Κεντρικών Τραπεζών της Κίνας και του Καναδά που αρνήθηκαν να σχολιάσουν την έκθεση, από την Νομισματική Αρχή του Χονγκ Κονγκ αναφέρεται ότι η λήψη μακροοικονομικών μέτρων έχουν ήδη τεθεί προς υλοποίηση ώστε να ενισχυθεί η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος, μέσω πρόσθετων κεφαλαιακών ενισχύσεων και νέων stress tests.
Αν και η έκθεση κάνει λόγο για τους πιθανούς κινδύνους, προσέθεσε ωστόσο ότι δεν είναι βέβαιο ότι μια τραπεζική κρίση θα συμβεί το επόμενο διάστημα, καθώς ενδεχόμενες αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον και οι θεσμικές παρεμβάσεις που δύνανται να επιβάλλουν οι Κεντρικές Τράπεζες, θα μπορούσαν να αποσοβήσουν κάθε κίνδυνο.
Ιδιαίτερα για την Κίνα, η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών δεν είναι η πρώτη που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε έκθεσή του που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, επισήμανε ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ωστόσο, οι κινεζικές αρχές, ήδη από το 2017 επιτάχυναν τις προσπάθειες τους ώστε να ενισχυθεί το κανονιστικό πλαίσιο στο τραπεζικό και χρηματοοικονομικό σύστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ