
Η Κίνα είναι μία από τις οικονομίες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να «σκάσει» μία τραπεζική κρίση, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (Bank of International Settlements).
Στα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία μελετώνται τα σημεία συναγερμού για μια πιθανή τραπεζική κρίση, αναλύεται ότι το υψηλό χρέος της Κίνας σε σχέση με το ΑΕΠ της, ξεπερνά κατά πολύ το σημείο αντοχής από μια πιθανή συστημική κρίση, καθιστώντας περισσότερο ευάλωτες τις κινεζικές τράπεζες.
Εκτός από την Κίνα, αντίστοιχους κινδύνους διατρέχουν ο Καναδάς και το Χονγκ Κονγκ, λόγω των πολύ υψηλών τιμών των ακινήτων που ενδεχομένως να αποτελέσουν «φούσκα», η οποία θα σκάσει.
Εν αντιθέσει με αξιωματούχους των Κεντρικών Τραπεζών της Κίνας και του Καναδά που αρνήθηκαν να σχολιάσουν την έκθεση, από την Νομισματική Αρχή του Χονγκ Κονγκ αναφέρεται ότι η λήψη μακροοικονομικών μέτρων έχουν ήδη τεθεί προς υλοποίηση ώστε να ενισχυθεί η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος, μέσω πρόσθετων κεφαλαιακών ενισχύσεων και νέων stress tests.
Αν και η έκθεση κάνει λόγο για τους πιθανούς κινδύνους, προσέθεσε ωστόσο ότι δεν είναι βέβαιο ότι μια τραπεζική κρίση θα συμβεί το επόμενο διάστημα, καθώς ενδεχόμενες αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον και οι θεσμικές παρεμβάσεις που δύνανται να επιβάλλουν οι Κεντρικές Τράπεζες, θα μπορούσαν να αποσοβήσουν κάθε κίνδυνο.
Ιδιαίτερα για την Κίνα, η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών δεν είναι η πρώτη που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε έκθεσή του που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, επισήμανε ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ωστόσο, οι κινεζικές αρχές, ήδη από το 2017 επιτάχυναν τις προσπάθειες τους ώστε να ενισχυθεί το κανονιστικό πλαίσιο στο τραπεζικό και χρηματοοικονομικό σύστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ