
Σε πρόσφατη έκθεσή της η International Energy Agency (IEA) αναφέρει ότι η ανοδική πορεία της πετρελαϊκής παραγωγής των ΗΠΑ θα συνεχιστεί δυναμικά και τα επόμενα χρόνια, επηρεάζοντας αρνητικά τις χώρες μέλη του OPEC.
Η έκθεση της IEA συγκεκριμένα αναφέρει ότι η διαρκώς αυξανόμενη αμερικανική πετρελαϊκή παραγωγή θα οδηγήσει στη μείωση της ζήτησης του πετρελαίου των χωρών μελών του OPEC. Η ζήτηση για πετρέλαιο των χωρών μελών του OPEC αναμένεται ότι θα κυμαίνεται τα δύο επόμενα χρόνια σε επίπεδα χαμηλότερα από την σημερινή προσφορά πετρελαίου από τις συγκεκριμένες χώρες.
Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, μέχρι το 2023 η πετρελαϊκή παραγωγή των ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα έχει αγγίξει τα 12,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ενώ η παραγωγή σε φυσικό αέριο θα ανέλθει σε 4,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να καταλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο από την παγκόσμια πετρελαϊκή αγορά, περιορίζοντας το αντίστοιχο μερίδιο των χωρών μελών του OPEC.
Εφόσον η συνολική παραγωγή των ΗΠΑ σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο φτάσει τα 17 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2023 από 13,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα το περασμένο έτος, τότε θα αποτελούν αδιαμφισβήτητα έναν παγκόσμιο κυρίαρχο στην παγκόσμια πετρελαϊκή αγορά, ενώ συγχρόνως θα περιοριστεί η εξάρτησή τους από εισαγωγές πετρελαιοειδών, καθώς θα διαθέτουν ενεργειακή αυτοδυναμία.
Από την άλλη πλευρά η παραγωγή πετρελαίου από τις χώρες μέλη του OPEC θα αυξηθεί με αργό ρυθμό μέχρι το 2023, μόλις κατά 750.000 βαρέλια/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ