
Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας (ΝΟΕ) στον
Πειραιά το Εργαστήριο κινητοποίησης και αμοιβαίας εκμάθησης με θέμα «Διαχείριση Θαλάσσιου Έρματος και το Θαλάσσιο Περιβάλλον: Προκλήσεις και Ευκαιρίες (Ballast Water Management and the Marine Environment: Challenges and Opportunities)».
Το εργαστήριο διοργανώθηκε από την εταιρεία SEVEN Σύμβουλοι Μηχανικοί (www.seven-solutions.eu) στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου ”MARINA – Marine Knowledge Sharing Platform for Federating Responsible Research and Innovation Communities” (www.marinaproject.eu), το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ορίζοντες 2020 (Η2020) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στο Εργαστήριο συμμετείχαν συνολικά 40 προσκεκλημένοι, που εκπροσωπούν εταιρείες κατασκευαστών και προμηθευτών Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (Alpha
Laval-Technava, Ecochlor-Euploia, Erma-First, Sanrui-Marine Plus), μελετητών μηχανικών (Alpha Marine Consulting, Argo Navis, Green Maritime Technology, Hydrus Engineering, Leadship Consulting, Streamlined Naval Architects, United Naval Architects), πλοιοκτητών-ναυτιλιακές (Angelakos Hellas, A.M. Nomikos, Costamare, Kouros Maritime, Olympic Vision Maritime, Samos Steamship), νηογνωμόνων (ABS, Bureau Veritas), καθώς και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Δ/ση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, Δ/ση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, μη-κερδοσκοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις (Δίκτυο Μεσόγειος SOS), και ενεργούς πολίτες.
Κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου διεξήχθη συμμετοχική συζήτηση για θέματα που αφορούν την αποτελεσματικότητα του ισχύοντος νομικού πλαισίου όσον αφορά την άμβλυνση των
περιβαλλοντικών προβλημάτων που συνδέονται με την απόρριψη του θαλάσσιου έρματος
(μειονεκτήματα, κενά, επιτεύγματα), καθώς και την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων
Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (κύριοι περιορισμοί και προκλήσεις που
παρατηρούνται κατά την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση κ.λπ.). Τέλος, συστάθηκαν προτάσεις σχετικές με πιθανές δράσεις Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας που απαιτούνται προκειμένου να καταστούν βιώσιμες οι θαλάσσιες μεταφορές και η εύρυθμη λειτουργία των πλοίων, προστατεύοντας παράλληλα το θαλάσσιο περιβάλλον από τη μεταφορά και διασπορά ξενικών ειδών μέσω του θαλάσσιου έρματος.
Τα αποτελέσματα του Εργαστηρίου θα διατεθούν με ελεύθερη πρόσβαση στην Πλατφόρμα
Ανταλλαγής Γνώσεων MARINA (http://www.marinaproject.eu/index.php/category/workshop/).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ