
Ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος για λογαριασμό της Seajets μαζί με τον κ. Ιωάννη Δεπάστα, εκπρόσωπο της Aegean Speed Lines, έδωσαν συνέντευξη Τύπου με θέμα «τα δρώμενα των τελευταίων 24 ωρών στην Ελληνική ακτοπλοΐα».
Ο κ. Δεπάστας, εκπρόσωπος της Aegean Speed Lines δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «όταν μια εταιρεία λειτουργεί εμπρόθεσμα έχει λάβει επιχειρηματικά ρίσκα, έχει κάνει τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τις επενδύσεις της, δεν μπορεί εκ του ασφαλούς με αθέμιτο τρόπο να έρχεται μια εταιρεία εκπρόθεσμα, λίγο πριν αρχίσει η περίοδος και να δρομολογεί εκπρόθεσμα δρομολόγια διαταράσσοντας τις γραμμές και κάνοντας ζημιά στα επιχειρηματικά πλάνα όλων αυτών που λειτουργούν νόμιμα και έχουν αναλάβει τα επιχειρηματικά τους ρίσκα.
Ο ανταγωνισμός είναι ελεύθερος υπό την προϋπόθεση να δηλώσεις εμπρόθεσμα τα δρομολογιακά πλάνα όπως π.χ. για πλάνα του 2019».
Ο κ. Ηλιόπουλος για λογαριασμό της Seajets, απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων και δήλωσε τα εξής: «Η Seajets πιστή στις 3 βασικές αρχές της που είναι η στήριξη της Ελλάδας, οι εργαζόμενοι και ο ελεύθερος ανταγωνισμός πιστεύει πως το υπουργείο θα είναι (και πρέπει να είναι) θεματοφύλακας της νομιμότητας. Αν δεν τηρείται η νομιμότητα κανείς δεν θα έρθει να επενδύσει στην Ελλάδα.
Ο νόμος αναφέρει ρητά τη μη διατάραξη συγκοινωνιών και τη μη διάκριση εις βάρος άλλων εταιρειών. Για αυτό το λόγο τα 2 αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Δικαιοσύνης θα πρέπει να διεξάγουν 2 έρευνες σε βάθος. Η 1η για το πώς λειτουργεί το ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) και ΠΡΟΣΑΣ, ποιος ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα & πως βγαίνουν οι αποφάσεις και η 2η για το πώς γνώριζαν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες του κ. Στεφάνου την απόφαση ΝΣΚ (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους) ένα μήνα πριν ότι και τα 5 μέλη ψήφισαν υπέρ του (καθόσον η απόφαση δεν είχε ανακοινωθεί και η συνεδρίαση που έλαβε χώρα ήταν μυστική).
Όποια εταιρεία καταθέσει αίτημα εμπρόθεσμα θα πάρει όποιο δρομολόγιο θέλει, με όποιο πλοίο θέλει, σε όποιο λιμάνι θέλει.
Όχι διακρίσεις εις βάρος των πλοιοκτητών. Ναι στα εκπρόθεσμα δρομολόγια μόνον εφόσον υπάρχουν γραμμές που δεν εξυπηρετούνται κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση της Golden Star Ferries».
Ο κ. Ηλιόπουλος, τόνισε πως «η ακτοπλοΐα είναι δίκτυο και δεν είναι τσιφλίκι. Η ακτοπλοΐα θέλει σταθερότητα, σοβαρότητα, προγραμματισμό και δεν της αρμόζει ερασιτεχνική προσέγγιση γιατί στηρίζει τον ελληνικό τουρισμό, την ελληνική οικονομία και το δημόσιο συμφέρον με κοινωνικές, πολιτικές, στρατηγικές και εθνικές σκοπιμότητες.
Η έλλειψη προγραμματισμού και σταθερών δρομολογίων θα οδηγήσει την ελληνική ακτοπλοΐα σε χαοτική κατάσταση με καταστροφικό domino effect. Αν εγκριθούν τα εκπρόθεσμα αιτήματα της Golden Star Ferries θα δημιουργηθεί χάος στο ακτοπλοϊκό δίκτυο και διατάραξη των γραμμών. Η Golden Star Ferries θέλει να εξυπηρετήσει και τη Σαντορίνη η οποία όμως εξυπηρετείται ήδη από 18 πλοία. Το λιμάνι της Σαντορίνης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αφού η προβλήτα του είναι μισογκρεμισμένη.
Η Seajets επιδοτεί κάθε χρόνο εκπτωτικές πολιτικές με σκοπό την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού και των ευπαθών ομάδων της ελληνικής κοινωνίας που υποφέρει οικονομικά αυτά τα χρόνια.
Παράλληλα, οι ίδιες πολιτικές θα εφαρμόζονται και σε κάποια μικρά νησιά που έχουν ανάγκη.
Αντίθετα, η Golden Star Ferries εκτός από τα λιμάνια φιλέτο δεν εξυπηρετεί κανένα μικρό νησί.
Όμως τακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού με μεθόδευση, εκπρόθεσμη δρομολόγηση, ωράρια αθέμιτων πρακτικών και πιέσεις στην ηγεσία του υπουργείου είναι ενάντια στις βασικές αρχές της Seajets. Δεν θέλουμε φαινόμενα όπως των κυρίων Στέφανου να βρίζουν υπουργούς και υπαλλήλους υπουργείων στους διαδρόμους προκειμένου εκβιαστικά να τους κάνουν τα παράνομα χατίρια.
Η εταιρεία Seajets με τους 800 εργαζομένους έχει έναν και μοναδικό στόχο: Να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό, τους εργαζομένους και την ελληνική ακτοπλοΐα».
Ο κ. Ηλιόπουλος κλείνοντας σημείωσε ότι η Seajets θα συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες όλων για την εφαρμογή της νομοθεσίας αλλά θα την βρίσκουν απέναντι όλοι όσοι θα προσπαθήσουν να καταλύσουν με οποιοδήποτε τρόπο ή επικοινωνιακά τρικ χαμηλού επιπέδου με απεργίες πείνας «μαϊμού» που διαρκούν 10 ώρες (και είναι τουλάχιστον ασέβεια στον ιερό αυτό θεσμό) και πλήττουν τα συμφέροντα της και την ελληνική ακτοπλοΐα. Οι απεργίες είναι για τους εργαζόμενους που διεκδικούν υπεραξία και όχι για τους εργοδότες και τα συμφέροντά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ