
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η ING, ένα παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα με ισχυρή ευρωπαϊκή βάση, υπέγραψαν προ ολίγων ημερών συμφωνία για την υποστήριξη πράσινων επενδύσεων στον χώρο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ. Έκαστος φορέας θα συμμετέχει στο πρόγραμμα με ποσό 150 εκατ. ευρώ.
Το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες με σημαντικά συμφέροντα στον ευρωπαϊκό χώρο, είτε δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία είτε στον χώρο των ποτάμιων μεταφορών, και αφορά σε έργα που στοχεύουν στην «πράσινη καινοτομία» στους τομείς της ναυπήγησης νέων πλοίων ή της μετασκευής υπαρχόντων. Στο όλο σχέδιο βαρύνουσα συμμετοχή θα έχει το προσωπικό του ναυτιλιακού τμήματος της ING.
Η ING έλαβε την απόφαση συμμετοχής στο συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, καθώς εκπεφρασμένος στόχος της είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη και προώθηση αειφόρων επιχειρηματικών μοντέλων. Επιπλέον, στοχεύει στην διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η βιώσιμη χρηματοδότηση μπορεί να στηρίξει την ενεργειακή μετάβαση και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ κ. Werner Hoyer με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας δήλωσε τα εξής: «Θεωρώ πως δεν είναι μυστικό ότι ο ναυτιλιακός τομέας έχει σημαντική συμμετοχή στις εκπομπές CO2. Η δράση για το κλίμα συνιστά μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της ΕΤΕπ και αυτος ο τύπος της χρηματοδότησης θα πρέπει να ιδωθεί ως κίνητρο για τους πλοιοκτήτες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο». Και προσέθεσε ότι: «Στόχος είναι να βοηθήσουμε την μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα σε ένα πιο πράσινο μέλλον».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις της κ. Isabel Fernandez Niemann, Head of Wholesale Banking στην ING. Για την κ. Fernandez: «Η βιωσιμότητα είναι μια σημαντική στρατηγική προτεραιότητα για την ING και είμαστε πολύ υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με την ΕΤΕπ για να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλίας να σκεφτούν περισσότερες πράσινες και βιώσιμες επιλογές χρηματοδότησης».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JONATHAN DRAKE & eib.org &
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ