
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την πώληση της γερμανικής HSH Nordbank, ενώ η τελική προθεσμία πώλησης της άλλοτε μεγαλύτερης τράπεζας ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου είναι η 28η Φεβρουαρίου, όπως έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Όπως μεταδιδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα οι αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το κοινοπρακτικό επενδυτικό σχήμα των εταιρειών J.C. Flowers & Co. και Cerberus Capital Management, L.P. έχουν προχωρήσει αρκετά και οι Αμερικανοί επενδυτές φέρονται πρόθυμοι να πληρώσουν έως και €1 δις για την απόκτηση της HSH Nordbank.
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πώλησης θα πρέπει έως την ερχόμενη Τετάρτη να έχει υποβληθεί σχετική έκθεση από τις αρμόδιες αρχές των ομόσπονδων κρατιδίων του Αμβούργου και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, στα οποία και ανήκει κατά 90% το προς πώληση χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών του κρατιδίου του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε ένα σχεδόν τελικό στάδιο. Τα θέματα που πιθανώς να βρίσκονται επί τάπητος και να προκαλούν καθυστερήσεις της τελευταίας στιγμής ίσως είναι ζητήματα εγγυήσεων, ασφάλειας καταθέσεων ή διαχείρισης παλαιών συμβολαίων.
Να σημειωθεί ότι το 2017 υπήρξε ένα καλό έτος για την HSH Nordbank. Συγκεκριμένα κατά τους πρώτους εννέα μήνες τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 10%, αγγίζοντας τα € 201 εκατ., ενώ το ενοποιημένο αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 8%, στα € 176 εκατ. Σε ό,τι αφορά το ναυτιλιακό της χαρτοφυλάκιο, αυτό στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου είχε συρρικνωθεί στα €12 δις, ενώ τον Ιούνιο άγγιζε τα €14,8 και στα τέλη του 2016 έφτανε τα €17 δις.
Η τράπεζα μετά την οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 και την επακόλουθη ναυτιλιακή κρίση, σε συνδυασμό, όπως σημειώνει η εφημερίδα «Die Welt», με εφαρμογή εσφαλμένων πολιτικών, οδηγήθηκε το 2015 κοντά στην χρεωκοπία. Χωρίς την τότε κρατική στήριξη, με προηγούμενη έγκριση των εποπτικών αρχών ανταγωνισμού της ΕΕ και με προϋπόθεση την σε βραχυπρόθεσμο διάστημα πώληση ή εκκαθάριση της τράπεζας, η τελευταία θα χρεωκοπούσε, με κόστος που ίσως άγγιζε τριψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων για τα γερμανικά κρατίδια του Αμβούργου και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CARSTEN REHDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας στις θάλασσες, το World Shipping Council (WSC) προέβη πρόσφατα στην ανάληψη μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την πρόληψη των…
Στα 8,1 δισ. ευρώ, αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι…
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ