
Η ναυπηγική εταιρεία C-Job πραγματοποίησε το σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου το οποίο χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια, γνωστό και ως Flettner Freighter, το οποίο αναμένεται να πετύχει εξοικονόμηση καυσίμων περίπου 14%.
Το χωρητικότητας 8.500 DWT πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς της εταιρείας Norsepower, οι οποίοι θα συμπληρώνουν τις κύριες μηχανές, αποτελώντας έτσι μια συναρπαστική υβριδική λύση. Οι περιστρεφόμενοι αυτοί κύλινδροι τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου και χρησιμοποιούν το φαινόμενο Μάγκνους για να δημιουργήσουν πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου.
Η οικογενειακή εταιρία Switijnk προσέγγισε την C-Job μετά τη συμμετοχή της τελευταίας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «S@IL», για το οποίο η C-Job σχεδίασε ένα Flettner Freighter πλοίο χωρητικότητας 4,500 DWT. Η C-Job σχεδίασε αυτό το μικρότερο πλοίο με τέσσερις περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς. Ωστόσο, έπειτα από μελέτη των επικρατέστερων ανέμων στα προτεινόμενα δρομολόγια των πλοίων της Switijnk, η C-Job αποφάσισε να σχεδιάσει ένα νέο πλοίο, με την ονομασία FF8500, το οποίο θα φέρει δύο μεγαλύτερα περιστρεφόμενα ιστία.
Ο κ. Jelle Grijpstra, Business Manager στη C-Job ανέφερε: «Τα περιστρεφόμενα ιστία επελέγησαν για αυτό το έργο επειδή είναι εύχρηστα, ασφαλή, δεν παράγουν θόρυβο, δεν απαιτούν επιπλέον πλήρωμα και είναι φθηνότερη επένδυση σε σχέση με άλλα συστήματα. Επιπλέον, η αποτελεσματικότητά τους έχει αποδειχθεί με επιτυχία.»
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ