
Η ναυπηγική εταιρεία C-Job πραγματοποίησε το σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου το οποίο χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια, γνωστό και ως Flettner Freighter, το οποίο αναμένεται να πετύχει εξοικονόμηση καυσίμων περίπου 14%.
Το χωρητικότητας 8.500 DWT πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς της εταιρείας Norsepower, οι οποίοι θα συμπληρώνουν τις κύριες μηχανές, αποτελώντας έτσι μια συναρπαστική υβριδική λύση. Οι περιστρεφόμενοι αυτοί κύλινδροι τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου και χρησιμοποιούν το φαινόμενο Μάγκνους για να δημιουργήσουν πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου.
Η οικογενειακή εταιρία Switijnk προσέγγισε την C-Job μετά τη συμμετοχή της τελευταίας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «S@IL», για το οποίο η C-Job σχεδίασε ένα Flettner Freighter πλοίο χωρητικότητας 4,500 DWT. Η C-Job σχεδίασε αυτό το μικρότερο πλοίο με τέσσερις περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς. Ωστόσο, έπειτα από μελέτη των επικρατέστερων ανέμων στα προτεινόμενα δρομολόγια των πλοίων της Switijnk, η C-Job αποφάσισε να σχεδιάσει ένα νέο πλοίο, με την ονομασία FF8500, το οποίο θα φέρει δύο μεγαλύτερα περιστρεφόμενα ιστία.
Ο κ. Jelle Grijpstra, Business Manager στη C-Job ανέφερε: «Τα περιστρεφόμενα ιστία επελέγησαν για αυτό το έργο επειδή είναι εύχρηστα, ασφαλή, δεν παράγουν θόρυβο, δεν απαιτούν επιπλέον πλήρωμα και είναι φθηνότερη επένδυση σε σχέση με άλλα συστήματα. Επιπλέον, η αποτελεσματικότητά τους έχει αποδειχθεί με επιτυχία.»
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ