
Παρά την αυξημένη όρεξη για νέες ναυπηγήσεις που καταγράφηκε το περασμένο έτος, συγκριτικά με το 2016, σε χαμηλά επίπεδα συνεχίζουν να βρίσκονται οι παραγγελίες για νέα πλοία, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Κατά τη διάρκεια του 2017 καταγράφηκαν 902 παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 72,8 εκατ. DWT, όταν το 2016 είχαν δοθεί μόνο 604 παραγγελίες για νέα πλοία. Ωστόσο, σύμφωνα με την Clarksons, ο αριθμός των συνολικών παραγγελιών το περασμένο έτος παρέμεινε χαμηλός, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 αποτελεί την τρίτη χρονιά μέσα στην τελευταία εικοσαετία που ο συνολικός αριθμός παραγγελιών για νέα πλοία ήταν κάτω από 1.000.
Σε ό,τι αφορά τα dry bulk carriers, κατά τη διάρκεια του 2017 υπήρξαν 286 παραγγελίες αποτελώντας την κατηγορία πλοίων με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Το περασμένο έτος οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια ανήλθαν σε 271, συγκριτικά με τις 188 το 2016. Ωστόσο οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2015. Αναφορικά με την αγορά των containerships σημειώθηκαν παραγγελίες για 108 πλοία το 2017, αύξηση κατά 10% σε σχέση με τις παραγγελίες του 2016.
Αδιαμφισβήτητα τα κινέζικα ναυπηγεία έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών το περασμένο έτος, αγγίζοντας το 40% των συνολικών παραγγελιών.
Την δεύτερη θέση κατέλαβαν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και την τρίτη τα ιαπωνικά ναυπηγεία, αναφορικά με ναυπηγήσεις ποντοπόρων πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κατέχοντας το 32% των συνολικών παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια κατά τη διάρκεια του 2017.
Σύμφωνα με την Clarksons, παρά την αυξημένες παραγγελίες του περασμένου έτους, συγκριτικά με εκείνες του 2016, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 196,9 εκατ. DWT, ο χαμηλότερος αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ