
Παρά την αυξημένη όρεξη για νέες ναυπηγήσεις που καταγράφηκε το περασμένο έτος, συγκριτικά με το 2016, σε χαμηλά επίπεδα συνεχίζουν να βρίσκονται οι παραγγελίες για νέα πλοία, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Κατά τη διάρκεια του 2017 καταγράφηκαν 902 παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 72,8 εκατ. DWT, όταν το 2016 είχαν δοθεί μόνο 604 παραγγελίες για νέα πλοία. Ωστόσο, σύμφωνα με την Clarksons, ο αριθμός των συνολικών παραγγελιών το περασμένο έτος παρέμεινε χαμηλός, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 αποτελεί την τρίτη χρονιά μέσα στην τελευταία εικοσαετία που ο συνολικός αριθμός παραγγελιών για νέα πλοία ήταν κάτω από 1.000.
Σε ό,τι αφορά τα dry bulk carriers, κατά τη διάρκεια του 2017 υπήρξαν 286 παραγγελίες αποτελώντας την κατηγορία πλοίων με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Το περασμένο έτος οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια ανήλθαν σε 271, συγκριτικά με τις 188 το 2016. Ωστόσο οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2015. Αναφορικά με την αγορά των containerships σημειώθηκαν παραγγελίες για 108 πλοία το 2017, αύξηση κατά 10% σε σχέση με τις παραγγελίες του 2016.
Αδιαμφισβήτητα τα κινέζικα ναυπηγεία έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών το περασμένο έτος, αγγίζοντας το 40% των συνολικών παραγγελιών.
Την δεύτερη θέση κατέλαβαν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και την τρίτη τα ιαπωνικά ναυπηγεία, αναφορικά με ναυπηγήσεις ποντοπόρων πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κατέχοντας το 32% των συνολικών παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια κατά τη διάρκεια του 2017.
Σύμφωνα με την Clarksons, παρά την αυξημένες παραγγελίες του περασμένου έτους, συγκριτικά με εκείνες του 2016, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 196,9 εκατ. DWT, ο χαμηλότερος αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ