
Παρά την αυξημένη όρεξη για νέες ναυπηγήσεις που καταγράφηκε το περασμένο έτος, συγκριτικά με το 2016, σε χαμηλά επίπεδα συνεχίζουν να βρίσκονται οι παραγγελίες για νέα πλοία, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Κατά τη διάρκεια του 2017 καταγράφηκαν 902 παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 72,8 εκατ. DWT, όταν το 2016 είχαν δοθεί μόνο 604 παραγγελίες για νέα πλοία. Ωστόσο, σύμφωνα με την Clarksons, ο αριθμός των συνολικών παραγγελιών το περασμένο έτος παρέμεινε χαμηλός, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 αποτελεί την τρίτη χρονιά μέσα στην τελευταία εικοσαετία που ο συνολικός αριθμός παραγγελιών για νέα πλοία ήταν κάτω από 1.000.
Σε ό,τι αφορά τα dry bulk carriers, κατά τη διάρκεια του 2017 υπήρξαν 286 παραγγελίες αποτελώντας την κατηγορία πλοίων με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Το περασμένο έτος οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια ανήλθαν σε 271, συγκριτικά με τις 188 το 2016. Ωστόσο οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2015. Αναφορικά με την αγορά των containerships σημειώθηκαν παραγγελίες για 108 πλοία το 2017, αύξηση κατά 10% σε σχέση με τις παραγγελίες του 2016.
Αδιαμφισβήτητα τα κινέζικα ναυπηγεία έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών το περασμένο έτος, αγγίζοντας το 40% των συνολικών παραγγελιών.
Την δεύτερη θέση κατέλαβαν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και την τρίτη τα ιαπωνικά ναυπηγεία, αναφορικά με ναυπηγήσεις ποντοπόρων πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κατέχοντας το 32% των συνολικών παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια κατά τη διάρκεια του 2017.
Σύμφωνα με την Clarksons, παρά την αυξημένες παραγγελίες του περασμένου έτους, συγκριτικά με εκείνες του 2016, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 196,9 εκατ. DWT, ο χαμηλότερος αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ