
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research οι μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, γίνονται μεγαλύτερες και νεότερες: οι στόλοι που αποτελούνται από 25 και άνω πλοία αντιπροσωπεύουν το 67,07% του Ελληνικού στόλου σε όρους DWT, και ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται αυτούς τους στόλους αυξήθηκαν σε 50 το 2017 από 46 το 2016, 41 το 2015, 40 το 2014 και 35 το 2013. Ωστόσο ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε σημαντικά το 2017. Η συνολική μείωση αφορούσε σε 41 εταιρείες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 11 νέες εταιρείες έκαναν την είσοδό τους και σε συνδυασμό με την αύξηση των πλοίων και της χωρητικότητάς τους, είναι εμφανές ότι η ενοποίηση σημείωσε μεγαλύτερη πρόοδο το 2017 συγκριτικά με τα τελευταία 20 χρόνια.
Οι μικρότερες εταιρείες (με στόλο 1-2 πλοίων) μειώθηκαν το 2017 σε 233 από 265 έναν χρόνο πριν. Η μεγάλη κατηγορία των στόλων από 25 και άνω πλοία ηλικίας 0-9 ετών επεκτείνεται σημαντικά, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 199.833.358 DWT από 188.404.805 DWT το 2016 και 154.332.959 DWT το 2015. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τέτοιους στόλους είναι σήμερα 31, αυξημένες σε σχέση με το 2016 (30), το 2015 (24), το 2014 (22) και το 2013 (14).
Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. ανέρχονταν το 2017 σε 75, συγκριτικά με τους 68 το 2016 και κατέχουν λίγο παρακάτω από το 80% του συνόλου του Ελληνικού στόλου (79,58%), συγκριτικά με το 2016 (77,47%), το 2015 (76,7%), το 2014 (74%) και το 2013 (71,33%).
Η ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου συνεχώς βαίνει μειούμενη: Η μέση ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω το 2017 και ανήλθε σε 11,8 έτη από 12,19 έτη το 2016. Οι στόλοι ηλικίας 20 ετών και άνω μειώθηκαν από 235 το 2016 σε 200 το περασμένο έτος, αντιπροσωπεύοντας μία μεγάλη μείωση και των εταιρειών που διαχειρίζονταν τέτοιους στόλους.
Ωστόσο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολύ μικρούς σε ηλικία στόλους (0-9 ετών) οποιουδήποτε μεγέθους παρουσίασαν μια ελαφρά μείωση, από 187 το 2016 σε 184 το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ