
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research οι μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, γίνονται μεγαλύτερες και νεότερες: οι στόλοι που αποτελούνται από 25 και άνω πλοία αντιπροσωπεύουν το 67,07% του Ελληνικού στόλου σε όρους DWT, και ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται αυτούς τους στόλους αυξήθηκαν σε 50 το 2017 από 46 το 2016, 41 το 2015, 40 το 2014 και 35 το 2013. Ωστόσο ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε σημαντικά το 2017. Η συνολική μείωση αφορούσε σε 41 εταιρείες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 11 νέες εταιρείες έκαναν την είσοδό τους και σε συνδυασμό με την αύξηση των πλοίων και της χωρητικότητάς τους, είναι εμφανές ότι η ενοποίηση σημείωσε μεγαλύτερη πρόοδο το 2017 συγκριτικά με τα τελευταία 20 χρόνια.
Οι μικρότερες εταιρείες (με στόλο 1-2 πλοίων) μειώθηκαν το 2017 σε 233 από 265 έναν χρόνο πριν. Η μεγάλη κατηγορία των στόλων από 25 και άνω πλοία ηλικίας 0-9 ετών επεκτείνεται σημαντικά, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 199.833.358 DWT από 188.404.805 DWT το 2016 και 154.332.959 DWT το 2015. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τέτοιους στόλους είναι σήμερα 31, αυξημένες σε σχέση με το 2016 (30), το 2015 (24), το 2014 (22) και το 2013 (14).
Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. ανέρχονταν το 2017 σε 75, συγκριτικά με τους 68 το 2016 και κατέχουν λίγο παρακάτω από το 80% του συνόλου του Ελληνικού στόλου (79,58%), συγκριτικά με το 2016 (77,47%), το 2015 (76,7%), το 2014 (74%) και το 2013 (71,33%).
Η ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου συνεχώς βαίνει μειούμενη: Η μέση ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω το 2017 και ανήλθε σε 11,8 έτη από 12,19 έτη το 2016. Οι στόλοι ηλικίας 20 ετών και άνω μειώθηκαν από 235 το 2016 σε 200 το περασμένο έτος, αντιπροσωπεύοντας μία μεγάλη μείωση και των εταιρειών που διαχειρίζονταν τέτοιους στόλους.
Ωστόσο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολύ μικρούς σε ηλικία στόλους (0-9 ετών) οποιουδήποτε μεγέθους παρουσίασαν μια ελαφρά μείωση, από 187 το 2016 σε 184 το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ