
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research οι μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, γίνονται μεγαλύτερες και νεότερες: οι στόλοι που αποτελούνται από 25 και άνω πλοία αντιπροσωπεύουν το 67,07% του Ελληνικού στόλου σε όρους DWT, και ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται αυτούς τους στόλους αυξήθηκαν σε 50 το 2017 από 46 το 2016, 41 το 2015, 40 το 2014 και 35 το 2013. Ωστόσο ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε σημαντικά το 2017. Η συνολική μείωση αφορούσε σε 41 εταιρείες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 11 νέες εταιρείες έκαναν την είσοδό τους και σε συνδυασμό με την αύξηση των πλοίων και της χωρητικότητάς τους, είναι εμφανές ότι η ενοποίηση σημείωσε μεγαλύτερη πρόοδο το 2017 συγκριτικά με τα τελευταία 20 χρόνια.
Οι μικρότερες εταιρείες (με στόλο 1-2 πλοίων) μειώθηκαν το 2017 σε 233 από 265 έναν χρόνο πριν. Η μεγάλη κατηγορία των στόλων από 25 και άνω πλοία ηλικίας 0-9 ετών επεκτείνεται σημαντικά, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 199.833.358 DWT από 188.404.805 DWT το 2016 και 154.332.959 DWT το 2015. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τέτοιους στόλους είναι σήμερα 31, αυξημένες σε σχέση με το 2016 (30), το 2015 (24), το 2014 (22) και το 2013 (14).
Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. ανέρχονταν το 2017 σε 75, συγκριτικά με τους 68 το 2016 και κατέχουν λίγο παρακάτω από το 80% του συνόλου του Ελληνικού στόλου (79,58%), συγκριτικά με το 2016 (77,47%), το 2015 (76,7%), το 2014 (74%) και το 2013 (71,33%).
Η ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου συνεχώς βαίνει μειούμενη: Η μέση ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω το 2017 και ανήλθε σε 11,8 έτη από 12,19 έτη το 2016. Οι στόλοι ηλικίας 20 ετών και άνω μειώθηκαν από 235 το 2016 σε 200 το περασμένο έτος, αντιπροσωπεύοντας μία μεγάλη μείωση και των εταιρειών που διαχειρίζονταν τέτοιους στόλους.
Ωστόσο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολύ μικρούς σε ηλικία στόλους (0-9 ετών) οποιουδήποτε μεγέθους παρουσίασαν μια ελαφρά μείωση, από 187 το 2016 σε 184 το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ