
Όπως προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της Clarksons, που δημοσιεύεται στο Shipping Intelligence Network, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς οχημάτων τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες, ως αποτέλεσμα και της μείωσης κατά 2% της δια θαλάσσης διακίνησης αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το διάστημα 2013 – 2016. Ωστόσο, οι δύσκολες ημέρες φαίνεται πως έχουν περάσει και πλέον παράγοντες της αγοράς εκφράζουν την συγκρατημένη αισιοδοξία τους για βελτίωση της αγοράς μέσα στον επόμενο χρόνο.
Πιο αναλυτικά, το μεγαλύτερο «χτύπημα» ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς οχημάτων το δέχτηκε το 2009 οπότε και καταγράφηκε δραματική μείωση στην δια θαλάσσης διακίνηση οχημάτων κατά 34%. Και χρειάστηκε πάνω από μία δεκαετία για να μπορέσει ο κλάδος να επανέλθει, μόλις εφέτος, στα προ κρίσης επίπεδα και συγκεκριμένα στα επίπεδα του 2007.
Κύριες αιτίες αυτής της δεκαετούς κρίσης υπήρξε η υποτονική ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς και ο περιορισμός της σχετικής καταναλωτικής δαπάνης προς αγορά οχήματος σε μεγάλες αγορές. Ένας άλλος παράγοντας που επέτεινε την κρίση στην συγκεκριμένη αγορά, ήταν και απόφαση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών να εγκαταστήσουν εργοστασιακές μονάδες κοντά στις χώρες – κύριους εισαγωγείς οχημάτων.
Ωστόσο, η φετινή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας συνδυαστικά με την βελτίωση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων, επέτρεψε μία ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, ξεπερνώντας τις αρχικές προσδοκίες. Έτσι, για ολόκληρο το 2017 αναμένεται αύξηση σε σχέση με το 2016 κατά 5% στην δια θαλάσσης διακίνηση οχημάτων, με τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να έχουν διακινήσει 21,5 εκατ. οχήματα.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις εξαγωγές πραγματοποιήθηκαν εφέτος προς βόρεια Αμερική και Ευρώπη, με ποσοστά 5 και 10% αντιστοίχως. Ενώ, αύξηση κατά 3-4% αναμένεται να καταγράψουν και οι εξαγωγές από τις κύριες χώρες – κατασκευαστές οχημάτων στον κόσμο, την Ιαπωνία και Νότια Κορέα.
Η βελτίωση της παγκόσμιας ζήτησης σε συνδυασμό με μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας (κατά το 2016 και 2017 οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση πολλά car carriers, ενώ μόλις 5 νέα πλοία έχουν παραγγελθεί από το 2016) επέτρεψαν την βελτίωση των ναύλων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2017. Ενώ και οι προοπτικές για το 2018 είναι θετικές, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ