
Με ανακοίνωσή της η ECSA χαιρετίζει τα συμπεράσματα του Συμβουλίου Μεταφορών της Ε.Ε. αναφορικά με την ψηφιοποίηση των μεταφορών που εγκρίθηκαν στις 5 Δεκεμβρίου. Η Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ορθώς το Συμβούλιο υπογραμμίζει τη σημασία της ψηφιοποίησης για την ευρωπαϊκή οικονομία και για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της Ε.Ε.
Σύμφωνα με τον κ. Martin Dorsman, Γενικό Γραμματέα της ECSA, «η ψηφιοποίηση είναι ήδη παρούσα στον χώρο των μεταφορών και χαιρετίζουμε την προσοχή που δόθηκε από τους υπουργούς Μεταφορών στο ζήτημα αυτό».
Παρά από το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός αποτελούν πρόκληση για τα παραδοσιακά μεταφορικά συστήματα, ωστόσο το Συμβούλιο Μεταφορών της Ε.Ε. καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εργασθεί με τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να αναπτύξουν μια συνολική πολυτροπική στρατηγική ψηφιοποίησης για τον τομέα των μεταφορών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, που θα συνοδεύεται από χάρτη πορείας των εργασιών με ενδεικτικό κατάλογο των προτεινόμενων δράσεων και σχετικό χρονοδιάγραμμα για την παρουσίασή τους.
Επίσης το Συμβούλιο Μεταφορών επεσήμανε την ανάγκη ύπαρξης ενός ηλεκτρονικού συστήματος ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (Single Window) στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να διασφαλίζεται η ανταλλαγή των απαιτούμενων πληροφοριών σχετικά με τις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων ανάμεσα στις κυβερνήσεις των χωρών και τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές και να βελτιωθεί με αυτόν τον τρόπο η αποτελεσματικότητα και η ελκυστικότητα του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.
Ο κ. Dorsman ανέφερε επίσης ότι η ECSA υποστηρίζει τόσο το Συμβούλιο Μεταφορών όσο και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, ο οποίος μέσα από τις εργασίες του διευκολύνει την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την ψηφιοποίηση στα πλοία.
Ωστόσο η ECSA θεωρεί ότι είναι μεγίστης σημασίας η σημασία του απορρήτου, η προστασία των δεδομένων και η κυβερνοασφάλεια, αλλά και οι δεξιοτεχνίες που απαιτείται να έχουν οι ναυτικοί για τον χειρισμό των νέων συστημάτων στα πλοία. Ιδιαίτερα η κυβερνοασφάλεια αποτελεί και θα συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα λόγω της ολοένα και μεγαλύτερης χρήσης ψηφιακών εργαλείων στον τομέα της ναυτιλίας.
Φωτό: europeanshippingweek.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ