
Σύμφωνα με το UK Chamber of Shipping το Βρετανικό Νηολόγιο (UK Ship Register- UKSR) παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 12% κατά τα προηγούμενα 2 έτη και 6% από την αρχή του τρέχοντος έτους, σε όρους συνολικής χωρητικότητας εγγεγραμμένων πλοίων. Με τα νέα δεδομένα, το UKSR βρίσκεται στην 14η θέση των μεγαλύτερων νηολογίων παγκοσμίως, σε όρους χωρητικότητας.
Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons, το Βρετανικό Νηολόγιο αριθμεί πλέον 16.186.843 gt, αριθμός ο οποίος αποτελεί ρεκόρ για τη βρετανική σημαία, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πλέουν υπό βρετανική σημαία αποτελεί τον μικρότερο από το 2013, καθώς ανέρχεται στα 20,48 έτη.
Σημειώνεται πως το Σεπτέμβριο η βρετανική κυβέρνηση είχε εκφράσει τη φιλοδοξία της για διπλασιασμό του Βρετανικού Νηολογίου σε όρους χωρητικότητας από 15 εκ. gt σε 30 εκ. gt, μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. Αν το σχέδιο αποδειχθεί επιτυχές τότε το UKSR θα κερδίσει μια θέση ανάμεσα στα 10 κορυφαία νηολόγια παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί σήμερα το 13ο μεγαλύτερο νηολόγιο παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας και το 24ο μεγαλύτερο νηολόγιο σε όρους εγγεγραμμένων πλοίων, με τον αριθμό να αγγίζει τα 539 πλοία.
Την ίδια στιγμή η βρετανική σημαία αποτελεί τη δεύτερη επικρατέστερη επιλογή για τις διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, με το Βρετανικό Νηολόγιο να αριθμεί 227 πλοία, ενώ πρώτη έρχεται η σημαία της Λιβερίας, η οποία αριθμεί 244 πλοία. Σε όρους τονάζ το UKSR βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τη σημαία της Λιβερίας και των Marshall Islands.
Φωτό: UK Chamber
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ