
Σύμφωνα με το UK Chamber of Shipping το Βρετανικό Νηολόγιο (UK Ship Register- UKSR) παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 12% κατά τα προηγούμενα 2 έτη και 6% από την αρχή του τρέχοντος έτους, σε όρους συνολικής χωρητικότητας εγγεγραμμένων πλοίων. Με τα νέα δεδομένα, το UKSR βρίσκεται στην 14η θέση των μεγαλύτερων νηολογίων παγκοσμίως, σε όρους χωρητικότητας.
Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons, το Βρετανικό Νηολόγιο αριθμεί πλέον 16.186.843 gt, αριθμός ο οποίος αποτελεί ρεκόρ για τη βρετανική σημαία, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πλέουν υπό βρετανική σημαία αποτελεί τον μικρότερο από το 2013, καθώς ανέρχεται στα 20,48 έτη.
Σημειώνεται πως το Σεπτέμβριο η βρετανική κυβέρνηση είχε εκφράσει τη φιλοδοξία της για διπλασιασμό του Βρετανικού Νηολογίου σε όρους χωρητικότητας από 15 εκ. gt σε 30 εκ. gt, μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. Αν το σχέδιο αποδειχθεί επιτυχές τότε το UKSR θα κερδίσει μια θέση ανάμεσα στα 10 κορυφαία νηολόγια παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί σήμερα το 13ο μεγαλύτερο νηολόγιο παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας και το 24ο μεγαλύτερο νηολόγιο σε όρους εγγεγραμμένων πλοίων, με τον αριθμό να αγγίζει τα 539 πλοία.
Την ίδια στιγμή η βρετανική σημαία αποτελεί τη δεύτερη επικρατέστερη επιλογή για τις διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, με το Βρετανικό Νηολόγιο να αριθμεί 227 πλοία, ενώ πρώτη έρχεται η σημαία της Λιβερίας, η οποία αριθμεί 244 πλοία. Σε όρους τονάζ το UKSR βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τη σημαία της Λιβερίας και των Marshall Islands.
Φωτό: UK Chamber
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ