
Η κρουαζιέρα –θαλάσσια, ποτάμια αλλά και εξερεύνησης–αναδεικνύεται πλέον σε έναν σταθερό παράγοντα ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας καθ’ όλη την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun Werft, στο Κίελο, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση του «Spectrum of the Seas», το οποίο όταν τελειώσει η κατασκευή του θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε η τρόπιδα στη ναυπηγική κλίνη υπό την παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Royal Caribbean, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο. Το «Spectrum of the Seas» ανήκει στην κατηγορία Quantum-Ultra-Class, με χωρητικότητα που θα φτάνει τα 168.800 gt., ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει 4.200 επιβάτες, περίπου.
Όμως, «καλές ημέρες» περνούν και τα νορβηγικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Ulstein στο Ulsteinvik ξεκινά η ναυπήγηση, για λογαριασμό της Lindblad Expeditions Holdings, Inc., ενός νέου κρουαζιερόπλοιου, ειδικά σχεδιασμένου για κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα προβλέπει και την option για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων. To νέο πλοίο θα είναι κατηγορίας Polar class, θα διαθετει 69 καμπίνες, προσφέροντας πλόες σε Αρκτική και Ανταρκτική, αλλά και σε τροπικές θάλασσες.
Αλλά και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri είδαν πριν από λίγες ημέρες την Carnival Corporation & plc να προχωρά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cunard σε παραγγελία ενός νέου κρουαζιερόπλοιου νέας γενιάς. Η χωρητικότητά του θα φτάνει τους 113.000 gt, θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 3.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην θυγατρική της Carnival το 2022. Να σημειωθεί, ότι ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος καταγράφει κατά το πρώτο 9μηνο του έτους σημαντική αύξηση κερδών, σε σχέση με την περσινή περίοδο, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του έχει σχεδόν «κλείσει» για τα επόμενα έξι χρόνια.
Φωτό: ulstein.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ