
Η κρουαζιέρα –θαλάσσια, ποτάμια αλλά και εξερεύνησης–αναδεικνύεται πλέον σε έναν σταθερό παράγοντα ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας καθ’ όλη την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun Werft, στο Κίελο, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση του «Spectrum of the Seas», το οποίο όταν τελειώσει η κατασκευή του θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε η τρόπιδα στη ναυπηγική κλίνη υπό την παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Royal Caribbean, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο. Το «Spectrum of the Seas» ανήκει στην κατηγορία Quantum-Ultra-Class, με χωρητικότητα που θα φτάνει τα 168.800 gt., ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει 4.200 επιβάτες, περίπου.
Όμως, «καλές ημέρες» περνούν και τα νορβηγικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Ulstein στο Ulsteinvik ξεκινά η ναυπήγηση, για λογαριασμό της Lindblad Expeditions Holdings, Inc., ενός νέου κρουαζιερόπλοιου, ειδικά σχεδιασμένου για κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα προβλέπει και την option για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων. To νέο πλοίο θα είναι κατηγορίας Polar class, θα διαθετει 69 καμπίνες, προσφέροντας πλόες σε Αρκτική και Ανταρκτική, αλλά και σε τροπικές θάλασσες.
Αλλά και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri είδαν πριν από λίγες ημέρες την Carnival Corporation & plc να προχωρά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cunard σε παραγγελία ενός νέου κρουαζιερόπλοιου νέας γενιάς. Η χωρητικότητά του θα φτάνει τους 113.000 gt, θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 3.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην θυγατρική της Carnival το 2022. Να σημειωθεί, ότι ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος καταγράφει κατά το πρώτο 9μηνο του έτους σημαντική αύξηση κερδών, σε σχέση με την περσινή περίοδο, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του έχει σχεδόν «κλείσει» για τα επόμενα έξι χρόνια.
Φωτό: ulstein.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…

Με ένα ακόμη ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει και η εφετινή χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ