
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Safe Bulkers, που αποτελεί έναν διεθνή πάροχο υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού φορτίου, ανακοίνωσε την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου πως ήρθε σε συμφωνία με την Erma First, μία εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, για να εγκαταστήσει σε όλα τα πλοία της εταιρείας Συστήματα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS).
Η Erma First την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017 έγινε ο πρώτος κατασκευαστής και προμηθευτής παγκοσμίως, Συστήματος Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS) ηλεκτρόλυσης πλήρους ροής, ο οποίος έλαβε την Έγκριση Τύπου από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή (USCG). Η Safe Bulkers συνεργάστηκε εντατικά με την Erma First κατά την διάρκεια των προηγούμενων μηνών με στόχο την βελτιστοποίηση και προσαρμογή του Συστήματος στα πλοία της εταιρείας.
Η πρώτη εγκατάσταση του Erma First BWTS αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 κατά την διάρκεια του επόμενου προγραμματισμένου δεξαμενισμού (Dry Docking). Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας η εγκατάσταση του Erma First BWTS σε όλα τα πλοία εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί εντός μίας πενταετίας.

Το Σύστημα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος (BWTS) της Erma First θα εγκατασταθεί σε συνολικά 34 πλοία της Safe Bulkers, Inc., ενώ σε 4 πλοία της εταιρείας το BWTS έχει ήδη εγκατασταθεί κατά τη ναυπήγησή τους. Επίσης, το BWTS της Erma First θα τοποθετηθεί και σε 7 πλοία που βρίσκονται υπό την διαχείριση της Alassia NewShips Management Inc., όπως δήλωσε ο κ. Βασίλειος Σακέλης, Managing Director της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε το 2009 από τον κ. Νικόλαο Βάσου Χατζηιωάννου. Οι ρίζες, ωστόσο, της Alassia πηγαίνουν αρκετά πίσω στον χρόνο, στο 1965, όταν και ξεκίνησε τη λειτουργία της η Alassia Steamship Company Ltd. από τον Βάσο Χατζηιωάννου, πατέρα του Πόλυ και Νικολάου Χατζηιωάννου. Να σημειωθεί, επίσης, ότι 4 πλοία υπό την διαχείριση της Alassia έχουν ήδη εγκατεστημένα συστήματα επεξεργασίας έρματος.
Ο Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, ο πρόεδρος της Safe Bulkers, κατά την διάρκεια της τελετής υπογραφής της συμφωνίας δήλωσε πως «αποφασίσαμε να εγκαταστήσουμε σε όλα μας τα πλοία το Σύστημα Επεξεργασίας Θαλασσίου Έρματος της Erma First, το οποίο σχεδιάζεται και παράγεται στην Ελλάδα, επιλέγοντας να κινηθούμε αρκετά πρώιμα, γεγονός που μας δίδει ορισμένα εμπορικά και οικονομικά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένης της διαθεσιμότητας του εξοπλισμού, της ελαχιστοποίησης του χρόνου διακοπής λειτουργίας των πλοίων, της ανεμπόδιστης δυνατότητας trading στα πλοία μας σε όλο τον κόσμο τα επόμενα χρόνια και τα οικονομικά οφέλη από μία παραγγελία-block».

Το «παρών» στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας έδωσε και ο ίδιος ο κ. Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου Chairman of the Board of Directors και CEO της Safe Bulkers, Inc. O κ. Χατζηιωάννου σημείωσε πως η συνεργασία με την Erma First ήρθε μετά από εκτενή έρευνα αγοράς, ενώ οι επαφές μεταξύ των δύο μερών διήρκεσαν για σχεδόν εννέα μήνες. Ωστόσο, η επιβεβαίωση που έλαβε η Erma First από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή επέτρεψε να δοθεί το «τελικό ok». Επίσης, σε σχετικό ερώτημα των Ναυτικών Χρονικών ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου σημείωσε πως είναι ιδιαιτέρως ευτυχής για τη συνεργασία με την Erma Fist, μία ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Από την πλευρά της η κα Ελένη Πολυχρονοπούλου, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Erma First, ευχαρίστηκε τον κ. Π. Χατζηιωάννου για την συνεργασία και την εμπιστοσύνη του, ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά πως «θέλει και η Erma First να είναι “Ολυμπιονίκης” στο Ballast Water, όπως “Ολυμπιονίκες” είναι και οι Έλληνες εφοπλιστές».
Παρών ήταν και ο κ. Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας Erma First, ο οποίος λίγο πριν την υπογραφή της συμφωνίας ευχαρίστησε τον κ. Πόλυ Χατζηιωάννου σημειώνοντας πως «μας δώσατε μεγάλη δύναμη με την παραγγελία σας». Επίσης, ο κ. Πολυχρονόπουλος ανέφερε πως στόχος της Erma First είναι η δημιουργία στον Πειραιά ενός διεθνούς εμβέλειας εκπαιδευτικού κέντρου πάνω στα εξελιγμένα συστήμα επεξεργασίας θαλασσίου έρματος.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ