
Dry
Οι ναύλοι των Capesizes για συμβόλαια εξαμηνιαίας χρονικής διάρκειας ανήλθαν σε $18.500/ημέρα, ενώ οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας άγγιξαν τα $16.000/ημέρα. Παρατηρούμε σημαντική άνοδο στους ναύλους των Capesizes για εξαμηνιαία συμβόλαια, συγκριτικά με τα επίπεδα των ναύλων στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ($16.500/ημέρα). Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax έχουν ανέλθει σε $12.500/ημέρα στα δρομολόγια του Ατλαντικού για ετήσια συμβόλαια, ενώ στα δρομολόγια του Ειρηνικού καταγράφονται ναύλοι ύψους $11.750/ημέρα. Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes, οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας παραμένουν στα επίπεδα των $12.000/ημέρα στον Ατλαντικό Ωκεανό και των $10.800/ημέρα περίπου στον Ειρηνικό Ωκεανό. Είναι εμφανής η ανοδική τάση στους ναύλους των dry τους τελευταίους μήνες, καθώς στα τέλη του περασμένου Αυγούστου οι ναύλοι των Supramaxes για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας ανέρχονταν σε $11.000/ημέρα στον Ατλαντικό και σε $9.750/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού.
Wet
Αυξητικές οι τάσεις στην τιμή του αργού πετρελαίου, σε επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τα μέσα του 2015. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην περικοπή της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC, με την Ρωσία να ανακοινώνει πως παρατείνει τη μείωση της παραγωγής της. Στην αγορά των crude tankers, η ανοδική τάση φαίνεται να «φρενάρει» με τους ναύλους των VLCCs στην spot αγορά να παραμένουν WS (Worldscale) 70 στις διαδρομές του Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Ανατολή. Στην αγορά των χρονοναυλώσεων οι ναύλοι ανήλθαν σε $27.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διαρκείας, ενώ στην κατηγορία Suezmax άγγιξαν τα $18.750/ημέρα. Σε σύγκριση με τα μέσα Σεπτεμβρίου, παρατηρούμε ότι οι ναύλοι έχουν σημειώσει ελαφρά αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου, οι ναύλοι στα VLCCs ανέρχονταν σε $26.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, ενώ για τα Suemaxes ήταν $18.250/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ