
Dry
Οι ναύλοι των Capesizes για συμβόλαια εξαμηνιαίας χρονικής διάρκειας ανήλθαν σε $18.500/ημέρα, ενώ οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας άγγιξαν τα $16.000/ημέρα. Παρατηρούμε σημαντική άνοδο στους ναύλους των Capesizes για εξαμηνιαία συμβόλαια, συγκριτικά με τα επίπεδα των ναύλων στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ($16.500/ημέρα). Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax έχουν ανέλθει σε $12.500/ημέρα στα δρομολόγια του Ατλαντικού για ετήσια συμβόλαια, ενώ στα δρομολόγια του Ειρηνικού καταγράφονται ναύλοι ύψους $11.750/ημέρα. Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes, οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας παραμένουν στα επίπεδα των $12.000/ημέρα στον Ατλαντικό Ωκεανό και των $10.800/ημέρα περίπου στον Ειρηνικό Ωκεανό. Είναι εμφανής η ανοδική τάση στους ναύλους των dry τους τελευταίους μήνες, καθώς στα τέλη του περασμένου Αυγούστου οι ναύλοι των Supramaxes για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας ανέρχονταν σε $11.000/ημέρα στον Ατλαντικό και σε $9.750/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού.
Wet
Αυξητικές οι τάσεις στην τιμή του αργού πετρελαίου, σε επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τα μέσα του 2015. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην περικοπή της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC, με την Ρωσία να ανακοινώνει πως παρατείνει τη μείωση της παραγωγής της. Στην αγορά των crude tankers, η ανοδική τάση φαίνεται να «φρενάρει» με τους ναύλους των VLCCs στην spot αγορά να παραμένουν WS (Worldscale) 70 στις διαδρομές του Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Ανατολή. Στην αγορά των χρονοναυλώσεων οι ναύλοι ανήλθαν σε $27.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διαρκείας, ενώ στην κατηγορία Suezmax άγγιξαν τα $18.750/ημέρα. Σε σύγκριση με τα μέσα Σεπτεμβρίου, παρατηρούμε ότι οι ναύλοι έχουν σημειώσει ελαφρά αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου, οι ναύλοι στα VLCCs ανέρχονταν σε $26.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, ενώ για τα Suemaxes ήταν $18.250/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ