
Dry
Οι ναύλοι των Capesizes για συμβόλαια εξαμηνιαίας χρονικής διάρκειας ανήλθαν σε $18.500/ημέρα, ενώ οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας άγγιξαν τα $16.000/ημέρα. Παρατηρούμε σημαντική άνοδο στους ναύλους των Capesizes για εξαμηνιαία συμβόλαια, συγκριτικά με τα επίπεδα των ναύλων στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ($16.500/ημέρα). Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax έχουν ανέλθει σε $12.500/ημέρα στα δρομολόγια του Ατλαντικού για ετήσια συμβόλαια, ενώ στα δρομολόγια του Ειρηνικού καταγράφονται ναύλοι ύψους $11.750/ημέρα. Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes, οι ναύλοι για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας παραμένουν στα επίπεδα των $12.000/ημέρα στον Ατλαντικό Ωκεανό και των $10.800/ημέρα περίπου στον Ειρηνικό Ωκεανό. Είναι εμφανής η ανοδική τάση στους ναύλους των dry τους τελευταίους μήνες, καθώς στα τέλη του περασμένου Αυγούστου οι ναύλοι των Supramaxes για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας ανέρχονταν σε $11.000/ημέρα στον Ατλαντικό και σε $9.750/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού.
Wet
Αυξητικές οι τάσεις στην τιμή του αργού πετρελαίου, σε επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τα μέσα του 2015. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην περικοπή της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC, με την Ρωσία να ανακοινώνει πως παρατείνει τη μείωση της παραγωγής της. Στην αγορά των crude tankers, η ανοδική τάση φαίνεται να «φρενάρει» με τους ναύλους των VLCCs στην spot αγορά να παραμένουν WS (Worldscale) 70 στις διαδρομές του Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Ανατολή. Στην αγορά των χρονοναυλώσεων οι ναύλοι ανήλθαν σε $27.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διαρκείας, ενώ στην κατηγορία Suezmax άγγιξαν τα $18.750/ημέρα. Σε σύγκριση με τα μέσα Σεπτεμβρίου, παρατηρούμε ότι οι ναύλοι έχουν σημειώσει ελαφρά αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου, οι ναύλοι στα VLCCs ανέρχονταν σε $26.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, ενώ για τα Suemaxes ήταν $18.250/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ