
Παρά τις προόδους στην τεχνολογία εξακολουθεί να απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα η υγροποίηση του ξηρού φορτίου και των μεταλλευμάτων.
Το P& I Club «Gard» επισημαίνει για μια ακόμη φορά τους κινδύνους που ενυπάρχουν κατά τη μεταφορά νικελίου από bulk carriers, ιδιαίτερα όταν το νικέλιο φορτώνεται σε λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών. Αφορμή για την ανακοίνωση της Gard στάθηκε η πρόσφατη απώλεια του «EMERALD STAR», που οδήγησε στον πνιγμό 10 ναυτικών. Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμα εξακριβωθεί, ωστόσο το πλοίο μετέφερε νικέλιο από την Ινδονησία στην Κίνα.
Οι εξαγωγές νικελίου, καθώς και άλλων ακατέργαστων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία απαγορεύτηκαν το 2014, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας να δώσει ώθηση στην εγχώρια επεξεργασία των μεταλλευμάτων και στην παραγωγή προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στις αρχές του τρέχοντος έτους έγινε άρση της απαγόρευσης και ξεκίνησαν εκ νέου οι εξαγωγές της χώρας σε νικέλιο, βωξίτη και άλλα μεταλλεύματα.
Ωστόσο, υπάρχουν αμφιβολίες, σύμφωνα με την Gard, εάν και κατά πόσο συμμορφώνονται οι φορτωτές των πλοίων με τις απαιτήσεις του κώδικα IMSBC (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code), αναφορικά με την ακρίβεια των πιστοποιητικών στα οποία αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του φορτίου, το ποσοστό υγρασίας του κ.ά.
Η Gard συμβουλεύει τα μέλη της να την ενημερώνουν σε περίπτωση που σκοπεύουν να φορτώσουν στα πλοία τους νικέλιο από λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών και να λαμβάνουν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα πριν την φόρτωση του νικελίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ