Bulk carriers και ασφαλή μεταφορά νικελίου

Bulk carriers και ασφαλή μεταφορά νικελίου

232
Bulk carriers και ασφαλή μεταφορά νικελίου

Παρά τις προόδους στην τεχνολογία εξακολουθεί να απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα η υγροποίηση του ξηρού φορτίου και των μεταλλευμάτων.

Το P& I Club «Gard» επισημαίνει για μια ακόμη φορά τους κινδύνους που ενυπάρχουν κατά τη μεταφορά νικελίου από bulk carriers, ιδιαίτερα όταν το νικέλιο φορτώνεται σε λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών. Αφορμή για την ανακοίνωση της Gard στάθηκε η πρόσφατη απώλεια του «EMERALD STAR», που οδήγησε στον πνιγμό 10 ναυτικών. Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμα εξακριβωθεί, ωστόσο το πλοίο μετέφερε νικέλιο από την Ινδονησία στην Κίνα.

Οι εξαγωγές νικελίου, καθώς και άλλων ακατέργαστων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία απαγορεύτηκαν το 2014, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας να δώσει ώθηση στην εγχώρια επεξεργασία των μεταλλευμάτων και στην παραγωγή προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στις αρχές του τρέχοντος έτους έγινε άρση της απαγόρευσης και ξεκίνησαν εκ νέου οι εξαγωγές της χώρας σε νικέλιο, βωξίτη και άλλα μεταλλεύματα.

Ωστόσο, υπάρχουν αμφιβολίες, σύμφωνα με την Gard, εάν και κατά πόσο συμμορφώνονται οι φορτωτές των πλοίων με τις απαιτήσεις του κώδικα IMSBC (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code), αναφορικά με την ακρίβεια των πιστοποιητικών στα οποία αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του φορτίου, το ποσοστό υγρασίας του κ.ά.

Η Gard συμβουλεύει τα μέλη της να την ενημερώνουν σε περίπτωση που σκοπεύουν να φορτώσουν στα πλοία τους νικέλιο από λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών και να λαμβάνουν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα πριν την φόρτωση του νικελίου.