
Οι ναύλοι στην spot αγορά για τα σύγχρονης τεχνολογίας πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και τον περασμένο Σεπτέμβριο, άγγιξαν κατά μέσο όρο τα $33.000/ημέρα, αύξηση κατά 5% σε σχέση με πέρυσι. Τα στοιχεία αυτά παραθέτει η τελευταία έκθεση της Drewry για την αγορά των LNG carriers.
Αναλυτές της Drewry αναφέρουν ότι παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι καλύπτουν οριακά πλέον τα κόστη λειτουργίας των LNG carriers (15.000/ημέρα), ωστόσο εξακολουθούν να παραμένουν κάτω από το «νεκρό σημείο», το οποίο βρίσκεται μεταξύ των $45.000 και των $60.000/ημέρα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry αναμένεται πως ο συνολικός στόλος των LNG carriers που δραστηριοποιείται στην spot αγορά θα οδηγήσει σε λειτουργικές ζημιές ύψους $230 εκατ. εντός του τρέχοντος έτους. Επιπλέον όσοι πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην spot αγορά θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και το 2018, καθώς θα παρατηρηθεί μείωση στους ναύλους, λόγω της έντονης προσφοράς πλοίων μεταφοράς LNG.
O κ. Shresth Sharma, επικεφαλής αναλυτής της Drewry επισημαίνει ότι αναμένεται μείωση κατά 4% στην προσφορά πλοίων μεταφοράς LNG το 2019, ενώ θα καταγραφεί αύξηση κατά 4% του παγκόσμιου εμπορίου σε LNG για τα έτη 2019 και 2020.
Να σημειωθεί ότι η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου θα οφείλεται, σύμφωνα με την Drewry, στην αυξημένη ζήτηση για LNG από αναδυόμενες οικονομίες, όπως το Πακιστάν, η Ταϊλάνδη, το Μπαγκλαντές, οι Φιλιππίνες και η Μιανμάρ.
Ο κ. Sharma τόνισε επιπλέον ότι το 2020 οι συνολικές εισαγωγές των πέντε προαναφερόμενων χωρών αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 32 εκατ. τόνους LNG, οδηγώντας σε ζήτηση για 25 τουλάχιστον επιπλέον πλοία μεταφοράς LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ